2016. július 8., péntek

Sorozat #2 - Shadowhunters [1-3. évad]

Bonjour!
Igazából nem terveztem mára bejegyzést, mert nem fogok tudni minden pénteken sorozatos értékelést hozni. De megláttam, hogy már 12 feliratkozónál és 1150 oldalmegjelenítésnél tartunk, úgyhogy muszáj volt! :3 ♥

Előszó
Mivel a könyveket nem olvastam, ezért nem is tudnám összehasonlítani őket. Viszont az a helyzet, hogy nem is akarom. Úgy hallottam, hogy sok helyen eltértek a kötetektől, szóval úgy tekintek rá, mint egy önálló történetre.
Az értékelés a fönt látható napon került ki először, azonban a blog indulása óta változtak a bejegyzéseim. Így az átírt verzió 2019. -tl olvasható.

Általános tudnivalók
"A hatrészes könyvsorozaton alapuló dráma, a Shadowhunters a 18 éves Clary Fray életéről fog szólni, aki születésnapján rájön, hogy igazából nem az, akinek hiszi magát, hanem az árnyvadászok leszármazottja, az angyal–ember-hibrideké, akik démonokat ölnek. Amikor édesanyját, Joycelynt elrabolják, Clary belecsöppen a démonvadászat világába a rejtélyes árnyvadásszal, Jace-szel és a legjobb barátjával, Simonnel. Majd kezdetét veszi Clary önfelfedezése, miközben egyre többet tud meg a múltjáról és arról, amit a jövő tartogat számára."

Szereplők
     Alec Lightwood - Matthew Daddario [Kedvenc]
     Clary Fray - Katherine McNamara
     Isabelle Lightwood - Emeraude Toubia [Kedvenc]
     Jace Wayland - Dominic Sherwood [Kedvenc]
     Lilith - Anna Hopkins [Kedvenc]
     Luke Garroway - Isiah Mustafa [Kedvenc]
     Lydia Branwell - Stephanie Bennett [Kedvenc]
     Magnus Bane - Harry Shum Jr. [Kedvenc]
     Maia Roberts - Alisha Wainwright [Kedvenc]
     Maryse Lightwood - Nicola Correia-Damude [Kedvenc]
     Max Lightwood - Jack Fulton
     Raphael Santiago - David Castro [Kedvenc]
     Robert Lightwood - Paulino Nunes
     Sebastian Verlac - Will Tudor
     Simon Lewis - Alberto Rosende [Kedvenc]
     Victor Aldertree - Nick Sagar
     Valentine Morgenstern - Alan Van Sprang [Kedvenc]
     Alaric Rodriguez - Joel Labelle
     Camille Bercoult - Kaitlyn Leeb
     Dot Rollins - Vanessa Matsui
     Elaine Lewis - Christina Cox
     Heidi McKenzie - Tessa Mossey
     Hodge Starkweather - Jon Cor [Kedvenc]
     Imogen Herondale - Mimi Kuzyk
     Jocelyn Fray - Maxim Roy 
     Jordan Kyle - Chai Hansen
     Meliorn - Jade Hassouné
     Olivia Wilson - Alexandra Ordolis
     Rebbeca Lewis - Holly Deveaux [Kedvenc]

Történet
Szerintem az lesz a legegyszerűbb, ha most is a szereplőkkel kezdek. Az első két-három rész még borzalmas volt, de komolyan! Egyszerűen mindenkinél azt éreztem, hogy még nem igazán éreztek rá a karakterükre, és olyan szinten bénák voltak, hogy az valami hihetetlen. De aztán hál' istennek hamar belejöttek, és utána már sokkal élvezhetőbb volt a sorozat. Clarynél nagyon vegyesek az érzéseim. Sokszor kedvelem, mert helyesen cselekszik és nem előítéletes, védi az alvilágiakat is. Viszont időnként az agyamra megy! Mindenki csak nyugtatja, hogy jaj, semmi baj nem történt, majd megoldjuk, miközben az önös érdekei vezették, és nem feltétlenül jó irányba. Szóval vele nem mindig vagyok kibékülve, de általában nem sok vizet zavar. Jace-szel már más a helyzet, őt nagyon kedveltem! Igaz, néha kicsit papucspasinak éreztem, mert egyszerűen túl sok volt a nyáladzás, amit műveltek, de alapjában véve nem rossz srác. Bár ha őszinte akarok lenni, egy kicsit a film hatásai is ez. Ott a legtöbb színészt egyáltalán nem tartottam jó választásnak, és a Jace-t alakítóval volt a legtöbb gondom. Dominic viszont jó választás volt, még ha nem is mondanám eget rengetően jó színésznek. És lássuk be, ez a legtöbbjükről elmondható ebben a sorozatban. Alec viszont! Istenem, imádom! És amikor megtudtam, hogy Matthew Alexandra Daddario tesója, köpni nyelni nem tudtam. Sosem találtam volna ki! Igaz, ennek nem sok köze van a sorozathoz, de sebaj, néhány random tény belefér. Viszont Matthew tényleg tökéletes választás volt Alecnek, maradjunk ennyiben. Össze sem hasonlítható a filmbelivel, de ez a többi Lightwoodra is igaz. Emeraude-ot szintén szerettem Isabelle-ként, még akkor is, ha az első pár részben nála éreztem igazán, hogy idegen neki a szerep. És ott van Magnus! Minél többször bukkant fel a sorozatban, annál inkább megszerettem. Ha a filmbelivel kell összehasonlítanom, egyértelműen ő nyerne. Mondjuk a mozdulatai nem hiába voltak ismerősek, azért aki nézte a Glee-t, biztos felismerte. Most nem szeretném egyesével, külön mondatokban kiemelni, hogy xy is tetszett, inkább gyorsan fussunk ezen végig. Akiknél fent látható a kedvenc felirat, mind elérte, hogy megkedveljem őket. Vannak szereplők, akiket nagyon sajnálom, hogy eltüntettek, és akiket örömmel várnék vissza, ilyen Raphael vagy Lydia például. Valentine pedig olyan baromi jó választás volt! A filmben lévőt nem igazán kedveltem, Alan viszont tetszett! És úgy összességében, elég jó a szereplőgárda. Nem mondom, hogy mindenki irtó tehetséges, mert némelyikük kicsit kezdőnek tűnik. Ennek ellenére szinte mindenkinek sikerült elérnie, hogy megkedveljem  a karaktertét, még akkor is, ha gonosz. A történet pedig sokkal jobban van megírva, mint a filmnél. Most gyorsan átpörgettem, hogy az milyen is volt, és azt kell mondanom, jobbra emlékeztem. A sorozathoz képest az egy semmi, legalábbis számomra. Az ember élvezettel nézi a sorozatot, és még ha van is néhány infója arról, hogy mi fog történni, akkor is izgalmas és érdekes. Vannak fordulatok, és nem ragadunk le egy főgonosznál és egy célnál, hanem mindig újabb és újabb jön. Közben pedig jönnek-mennek a kapcsolatok, néhány izgalmasabb mellékcselekmény is van. Szóval én mindenképp ajánlom, még akkor is, ha valaki odavan a Végzet Ereklyéiért. Lehet, hogy nem lesz pontosan ugyanolyan, de ez az alternatív történet is elég jó. Szerintem már említettem, hogy anno a második résznél hagytam abba, vagy talán még azt is elolvastam. A lényeg az, hogy nekem nem volt fogható a Pokoli Szerkezetekhez, egyszerűen idegesített Clary, és nem szerettem olvasni. Persze majd ráveszem magam, hogy elolvassam, de a lényeg az, hogy pont emiatt tetszett a sorozat. Mert köze is volt hozzá, meg nem is. És bármennyire is szeretnék beszélni a történetről, inkább meghagyom nektek. Szerintem mindenki el tudja dönteni, hogy ad-e neki egy esélyt, avagy sem. Én az előbbire biztatlak titeket, megéri! Csak most sikerült befejeznem a harmadik évadot, mert a tanulásra koncentráltam, szóval volt egy kisebb kihagyásom azon a téren is. Néha egy kicsit gyengének éreztem, de összességében tetszett, amit összehoztak. Voltak nagyon érdekes és izgalmas részek, és a befejezése annyira jó volt! Ugyan nem olvastam a sorozatot, de Simon történetét már igen, úgyhogy nagyjából tudom, ki hogyan végezte. Ez pedig sokkal jobban tetszett annál, így valahogy fairnek éreztem. Mindig utáltam, mikor a főszereplő segge alá tesznek mindent, vannak, akik feláldozzák magukat érte, az illető természetesnek veszi, és ő boldogan él, míg másokra rájárt a rúd. És ez annyi helyen idegesített már, köztük népszerű könyveknél, sorozatoknál, szóval jobb is, ha nem megyek bele... Bocsánat, hogy ez is ilyen rövid lett, de szerintem ez egy olyan sorozat, ami az embert vagy érdekli, vagy nem.

Részek
  1. évad
    • 1. rész: The Mortal Cup
    • 2. rész: The Descent Into Hell Isn't Easy
    • 3. rész: Dead Man's Party
    • 4. rész: Raising Hell
    • 5. rész: Moo Shu to Go
    • 6. rész: Of Men and Angels
    • 7. rész: Major Arcana
    • 8. rész: Bad Blood
    • 9. rész: Rise Up
    • 10. rész: This World Inverted
    • 11. rész: Blood Calls to Blood
    • 12. rész: Malec
    • 13. rész: Morning Star
  2. évad
    • 1. rész: This Guilty Blood
    • 2. rész: The Door Into the Dark
    • 3. rész: Parabatai Lost
    • 4. rész: Day of Wrath
    • 5. rész: Dust and Shadows
    • 6. rész: Iron Sisters
    • 7. rész: How Are Thou Fallen
    • 8. rész: Love is a Devil
    • 9. rész: Bound by Blood
    • 10. rész: By the Light of Dawn
    • 11. rész: Mea Maxima Culpa
    • 12. rész: You Are Not Your Own
    • 13. rész: Those of Demon Blood
    • 14. rész: The Fair Folk
    • 15. rész: A Problem of Memory
    • 16. rész: Day of Atonement
    • 17. rész: A Dark Reflection
    • 18. rész: Awake, Arise, or Be Forever Fallen
    • 19. rész: Hail and Farewell
    • 20. rész: Beside Still Water
  3. évad
    • 1. rész: On Infernal Ground
    • 2. rész: The Powers That Be
    • 3. rész: What Lies Beneath
    • 4. rész: Thy Soul Instructed
    • 5. rész: Stronger Than Heaven
    • 6. rész: The Window Into an Empty Room
    • 7. rész: Salt in the Wound
    • 8. rész: A Heart of Darkness
    • 9. rész: Familia Ante Omnia
    • 10. rész: Erchomai
    • 11. rész: Lost Souls
    • 12. rész: Original Sin
    • 13. rész: Beati Bellicosi
    • 14. rész: A Kiss from a Rose
    • 15. rész: To The Night Children
    • 16. rész: Stay With Me
    • 17. rész: Heavenly Fire
    • 18. rész: The Beast Within
    • 19. rész: Aku Cinta Kamu
    • 20. rész: City of Glass
    • 21. rész: Allicante
    • 22. rész: All Good Things...

Remélem, tetszett a bejegyzés,
Peetagey Smile

2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Nagyon tetszett az elemzésed erről a sorozatról, ami azt illeti, én is megnéztem:) Az elején kétségekkel kezdtem el és úgy tűnt, hogy a karaktereket életre keltő színészek a filmben sokkal jobb színjátszással jeleskedhettek, persze ez nem is csoda, ők több szerepet is játszottak már. Viszont a részek előrehaladtával a történet izgalmasabb lett, a színészek látványosan fejlődtek. Ez lett a legkedveltebb sorozatom, szóval ahogy megláttam a bejegyzésedet, neki is kezdtem:D
    Nagyon jó cikk lett, egyébként elolvastam az összes írásodat a blogon, úgy érzem rendszeres látogatód leszek!:)
    További szép estét!

    Ölel,
    Fanni M.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, drága!
      Nos igen, nem a legjobb színészek, ahogy láttam, vagy nagyon kezdők, vagy mellékszerepeket töltöttek csak be eddig. Most viszont legalább van lehetőségük fejlődni! :3
      Juj, ennek nagyon örülök és köszönöm a további bizalmat! ♥
      Neked is szép estét, puszi! :3

      Törlés