2016. október 29., szombat

Kelly Oram - Szívzűrterápia strébereknek

Bonjour!
Mivel kiolvastam az Üvegtrón 3. részét, gondoltam ideje lenne megírni az értékelését. Viszont a második kötetből kevés dolog rémlik, úgyhogy amíg újraolvasom, kaptok pár másik bejegyzést!

Előszó
Talán egy éve olvastam ezt a könyvet, az írónőt emiatt a kötet miatt szerettem meg. Nem csoda, hogy a Cinder és Ellát is csak akkor kezdtem el, amikor rájöttem ki írta! Egyszerűen van valami a stílusában, ami miatt képtelen vagyok letenni a könyveit. Amikor legutóbb olvastam, egy nap alatt végeztem is vele, és most, hogy úja elolvastam valamelyik nap, szintén elég volt pár óra!


Író: Kelly Oram
Magyar cím: Szívzűrterápia strébereknek (Szívzűrterápia strébereknek)
Eredeti cím: The Avery Shaw Experiment (Science Squad)
Fülszöveg
"Avery gyakorlatilag születése óta szerelmes a legjobb barátjába. Aidennek ugyan fogalma sincs erről, a lány mégis vígan tervezgeti közös jövőjüket. Egész addig, amíg a srác közli, hogy barátnője van… Mit lép erre a stréber Avery? Hát igazi kocka módjára a tudományba menekül: egy sor társadalmi kísérlettel akarja ­bebizonyítani, hogy az összetört szív csak akkor gyógyul be, ha az ember előbb túljut a gyász hét fázisán. Csakhogy a kivitelezéshez szüksége van egy független külső megfigyelőre — itt lép a képbe Aiden bátyja. A csöppet sem stréber Grayson olyan dolgokra veszi rá a gátlásos lányt, amiket korábban álmában sem mert volna megtenni. A suli alfahímje és a legnagyobb stréber egyre több időt tölt együtt — persze kizárólag a tudomány érdekében! —, és közben egy egészen új kísérlet veszi kezdetét…"

Információk
 - Nagyokos, kocka lány
 - A barátai csak színesítik a történetet
 - Egy menő srác, aki mégis időt szakít rá
 - Mert az öccse megbántotta a lányt
 - Ismerték egymást a főszereplők a szerelmük előtt
 - Kísérlet
 - Kockák és menők barátsága

Borító
Egy csöppet furcsa, ahogy a lány a srácon van, valahogy nem érzem odaillőnek, más pozícióban viszont rátenném őket. A háttérbe nagyon tetszik az a vegyészcuccokkal teletömött szív, mert utal a történetre és feldobja a képet. A sárga részekről a szövegkiemelő jut eszembe, mintha azzal emelné ki a lényeget a borítón. A címet soha nem szoktam bírálni, viszont muszáj megjegyeznem, hogy mennyire imádom az elnevezést! Egyszerűen azonnal felkeltette az érdeklődésemet és mikor elolvastam a könyvet, csak vigyorogni tudtam.

Történet
Tudom, elég bénára sikeredett az információknál a leírás, de tényleg nem tudtam jobban belőni, hogy miről szól a történet. Az egész Szilveszterkor kezdődik, amikor a Kennedy és a Shaw család ismét összeverődik. Amikor  Aiden közli Averyvel, hogy kilépett a tudósklubból és szinte teljesen külön életet akar, külön szülinappal, akkor valahogy én is ledöbbentem. Olvashattuk, hogy tizenhat, lassan tizenhét éve legjobb barátok, sosem csináltak semmit külön és belegondolva ez nagyon durva, így döbbenetes, hogy Aiden mást akar. A lány összetörik, barátja előtt mégsem akarja mindezt kimutatni. Imádtam, hogy az írónő még ide is tudott vicces jeleneteket írni! Amikor a lány felmenekül az emeletre, és az anyja elől bujkál, természetesen pont a fürdőbe nyit be, ahol Grayson, a nagymenő Kennedy-báty fürdik. Kaitlin mégis benyit, amire Avery számított, így hamar a fiú mellett köt ki. Bocsánat, muszáj ideírnom, nem csak az idézetek közé!
"– Avery? Te vagy az, kicsim?
– Sajnálom, Kaitlin. Csak én vagyok.
– Jaj, bocs, Grayson. Azt hittem, Avery vagy.
– Igen, ez gyakran előfordul – viccelődött Grayson."
Szóval itt kezdődött Avery és Grayson igazi kapcsolata. Örültem ennek a jelenetnek, mert furcsa lett volna, hogy eddig folyton cikizte a lányt, aztán hirtelen akarja. Sokkal hihetőbb, hogy a vizes Avery indítja be a fantáziáját és ezért jön be neki. Nagyon tetszett, hogy Grayson kimenekítette a házból a lányt, és amikor mindenki döbbenten nézett rájuk miatta, az valahogy... nem is tudom, életszerűbbé tette. Mert amúgy pont nem érdekelné Graysont, hogy mi van Averyvel, itt mégis kedves vele, törődő és ezt a szülők is meghálják akkor. Persze Aiden reakciója már nem volt ilyen aranyos, ő egyenesen rosszul lett a hírtől, hogy ők ketten elmennek. A lány persze ad neki még egy esélyt és már majdnem ott marad a kedvéért, amikor annak a szerencsétlennek nem esik le, hogy a szeretleket kicsit máshogy értette Aves, így hál' istennek megvolt az első randija az idősebb Kennedyvel! A lány viszont elszúrja, mivel rohan haza, hogy beszéljen Aidennel, amikor tisztázódik, hogy a barátjának már van egy csaja, aki nem más, mint minden gondok okozója, Mindy. Szóval ez egy másik kezdés számomra, amikor Aves elfelejtené legjobb barátját és Graysonhoz menekül. Tetszett az ebédlői jelenet is, bár szívesen arcon töröltem volna Aident, amiért el akarta paterolni a barátját az asztaltól. De a legjobb mégis Grayson reakciója volt, aki nem törődött azzal, hogy mindenki őket nézi, hogy a menők közé dobja a leendő barátnőjét, elráncigálta Averyt az asztaltól. Emiatt az egész könyvben fúj egymásra a két srác. Aiden eltávolodik a barátaitól, újakat szerez a színjátszók közül, miközben Avery szinte teljesen megváltozik. Továbbra is megmaradnak a kocka barátai, de a menők közül is jóban lesz néhány emberrel, akik csak színesítik a történetet! Aztán ott van a tudósklub, amibe Grayson belép. Ez is egy érdekes jelenet volt, hiszen csak Avery és a sport miatt kerül oda, mégis belecsöppen egy kísérletbe, ami nem mást, mint az Avery Shaw-kísérlet. Grayson szabad kezet kap, a lényeg, hogy bebizonyítsák, a gyász feldolgozásának fázisaival tud Aves túljutni a szerelmi csalódáson is. Tetszett, hogy nem csak erről szól a történet, hanem a kockák és menők közti falak ledöntéséről, Libby és Owen kapcsolatának kezdetéről, illetve a két főszereplő összetalálásáról is szól. A buli is tetszett, imádtam, hogy Avery simán legyőzte volna Owent billiárdban, ha Grayson nem csal, na meg a lányok, Pamela és Chloe, akik nem hagyták, hogy a srác miatt tényleg meg kelljen csinálni a fogadás rá eső részét. Hogy én mennyire szeretem, amikor tudok magyarázni és beszélni! Aztán eljött Avery szülinapja, ami Graysonnak köszönhetően tökéletes lett volna. Csakhogy Aiden mindenféle hülye következtetést vont le, elrontotta mindenki hangulatát és hál' istennek, Avery túljutott a következő fázison! Azonban emiatt minden felborult, Aves magába zuhant, amiből Aiden húzza majd ki. Tetszett ez a kis apróság, mert így legalább újra beszéltek mindenről és túljutottak az egész baromságon. Ebbe persze nagy szerepe volt Mindynek, aki miatt nem csak elkezdődött, de le is zárult, ahogyan a fiatalabb Kennedyvel való kapcsolata is. A versenyt persze megnyerték, és bár tetszett a befejezés, egy kicsit erőltettetnek éreztem azt a szerelmi vallomást a fiú részéről. Ami viszont nagyon tetszett, az Kaitlin reakciója! Amikor elolvasta az első fejezetét a Grayson által írt feljegyzéseknek, azonnal elbújt az egyik szobában és folytatta, megértett mindent és hagyta őket. Ez... Nem is tudom... Csak tetszett és kész!
Idézetek
"– Berobogott a konyhába (ing nélkül, izzadságtól csatakosan), alaposan megölelgette a mamáját, és nyálas puszit nyomott az arcára. – Imádlak, anyu! Mi lesz a vacsi? Éhen halok!
– Pfuj! – sikított Cheryl, és eltolta magától. – Ez gusztustalan, Grayson! Nem erre tanítottalak!
Grayson összevonta a szemöldökét.
– Mióta gusztustalan, ha valaki megöleli az anyját, és azt mondja, hogy szereti?"

"Annyira kikészültem, hogy csak akkor vettem észre, a fürdőszobába menekültem, ahol Grayson éppen zuhanyozott, amikor meglepődve kikukkantott a zuhanyfüggöny mögül.
– Aves, aranyom, most nem érek rá. – Majd felvonta a szemöldökét, és gonoszkodva rám vigyorgott. – Hacsak nincs kedved csatlakozni...?
Ebben a pillanatban kopogtattak, és anyám aggódó hangon keresett. Graysonra néztem, és a színtiszta pánik őrületében gondolkodás nélkül beugrottam mellé a függöny mögé.
– Húha! Avery, csak vicceltem!"

Gondoltam, megmutatom, hogyan kezdődött Libby és Owen kapcsolata :3
"– Tutira macska volt előző életében – morogta mellettem Owen. – De az a nagy, ijesztő fajta, aki embereket eszik.
Libby felvont szemöldökkel méregette Owent.
– Te meg, gondolom, Adonisz... Vagy egy fincsi aranyalma. Határozottan zabálni való vagy."

Uuu, még ezt is! *.*
"– A kockanép szólt, Aves. Kiállunk érted. Ideje megtalálnod magadban Rockyt."
Remélem tetszett a bejegyzés,
xo Peetagey Smile

6 megjegyzés:

  1. Én egyszerűen oda-vissza vagyok ezért a könyvért, és alig várom, hogy a Csókelvonó kockáknak-ot is elolvassam. Te elolvastad már, és ha igen, akkor arról is lesz kritika? Imádom az írásodat!
    Ölel, Gab

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is, imádtam minden sorát! Sajnos még csak a kezemben volt az a gyönyörűség, a Tesco könyvespolca előtt :'( De amint megszereztem, lesz róla értékelés! *.* Jaj, nagyon aranyos vagy, köszönöm ❤

      Törlés
    2. Meglepő, de tudod, hol is érdemes körbenézni, ha könyvről van szó? A postán. Én pár hete vettem egy sci-fi könyvet a tescoban, új volt, szép volt, majd néhány napra rá 600 Ft-ra leárazva megtaláltam a postán is. Van ott felnőtt könyv, fantasy, romantikus is és mind 300-600 Ft körül.

      /Az értékelést amúgy nem olvastam még el, mert elv, szerdán talán kezembe lesz a könyv. (kölcsönbe)

      Törlés
    3. Mondod ezt annak, aki kicsiként járt utoljára a postán belül :'D Mindig kint vártam :') De köszi a tippet :3

      Uuu, akkor tilos elolvasnod! Majd csak akkor, ha kivégezted a könyvet! *.*

      Törlés
    4. Általában én is kint várok, mert ugye macskával nem engednek be xD

      Törlés