2016. december 29., csütörtök

Susan Ee - A vég napjai

Bonjour!
Őszinte leszek. Ezt a bejegyzést előbb megírtam, mint a második kötetét, mert azt is ma akartam megírni, de annyira durva volt a könyv, hogy nem hagyott más választást

Előszó
Most szeretnék visszabújni a takaró alá, és addig ott maradni, néma csöndben, amíg ezt fel nem dolgozom. Azt hiszem, sokkot kaptam. Ez... Ez egyszerűen fantasztikus volt és ezer örömmel adnék magasabb pontszámot, ha lehetne! FIGYELEM! Mindig kerül a bejegyzésekbe spoiler, azonban itt olyan mértékben, hogy talán elrontaná az olvasás élményét. Tehát csak akkor folytasd, ha felkészültél a sokkra és ezután is képes leszel elolvasni. Mert ez egy kihagyhatatlan könyv. És egy kihagyhatatlan trilógia. Ó, és lehetséges, hogy egy csöppet túlzásba estem az idézeteknél... :3

Író: Susan Ee
Magyar cím: A vég napjai (Angelfall 3.)
Eredeti cím: End of Days (Penryn & the End of Days 3.)

Fülszöveg
"Az Angelfall trilógia befejező kötete.
A vég napjai Susan Ee bestseller trilógiájának záró kötete. Penryn és Rafi menekülnek, miután az angyaloktól sikerül megszökniük. Kétségbeesetten keresnek egy orvost, aki helyre tudná hozni azokat a változtatásokat, amiket az angyalok végeztek Rafin és Penryn húgán. Kutatás közben felbukkan valami Rafi múltjából, és olyan sötét erőket szabadít el, melyek mindkettejükre nézve végzetesek lehetnek.
Az angyalok által az emberekre szabadított apokaliptikus rémálomban mindkét oldal a totális háború felé sodródik. Valószínűtlen szövetségek köttetnek, a haditervek folyton módosulnak. De ki fog győzedelmeskedni? A Föld feletti uralomért folyó harcban Rafinak és Penrynnek döntenie kell, melyik oldalra álljanak, kit válasszanak: a saját fajtájukat vagy egymást?
Gonosz angyalok és egy talpraesett hősnő, aki nem nyavalyog. Üdítő változatosság."

Információk
 - Angyalok
 - Belevaló főhősnő...
 - ... És az ő lenyűgöző családja
 - Angyal és ember szerelem...
 - ... Nem csak a jelenben, de a múltban is...
 - ... Szóval jönnek az új karakterek ;)
 - Végső összecsapás
 - Emberek szövetsége
 - Ember plusz angyal összefogás
 - Pokoli lények

Borító
Nincsenek rá szavak, milyen gyönyörű! Ahogy haladtunk a történettel, nem csak izgalmasabb lett a három könyv, de a borítók is szebbek lettek!  Az angyalszárnyak megtépázottan hevernek ott, mert rengeteg mindenen mentek keresztül, ahogyan az emberek is. A világos háttér eltér az eddigiektől, ami a remény jele is lehet. Imádom!

Történet
Tudjátok, van az a pillanat, amikor ráeszméltek, hogy vége a történetnek, nincs több folytatás, nem találkozol újra a szereplőkkel. Ez általában a jó könyveknél van. De mi van a legjobb könyvekkel? Nincs időd ezen agyalni. És itt is ez a helyzet. Annyira pörögsz, hogy mi a fene volt ez, hogy fel sem fogod. Talán ezért jó most megírnom ezt az értékelést. Az egész trilógia alatt szurkoltam, hogy Rafi és Penryn összejöjjenek, de amikor a harmadik kötethez értem... Egyszerűen úgy éreztem, esélyük sincs és soha nem lesznek egy pár. Aztán az az idióta végre megcsókolta Penrynt, én pedig egyszerre akartam ordítani Rafival, amiért még csak most kerített rá sort és isteníteni, amiért végre nem egy önfejű barom! Az első két könyv is csodálatos volt, de ez... Ez új szintre emelte a tökéletességet. Annyiszor szó volt a Felvigyázókról, hogy miket tettek, Rafi pedig nem akart közéjük tartozni, hiszen tudja, mivel jár. Azonban szerette az ember lányát, a Felvigyázók pedig a bajtársai voltak. Szóval bizonyos szintig érthető, miért nem akart kapcsolatot Penrynnel, de az ég szerelmére, egy olvasónak ez tök mindegy! Na jó, elkalandoztam. Paige és Penryn anyja -akinek még mindig nem tudom a nevét és ez frusztráló-, sosem tűnt ennyire emberinek. Imádtam, ahogyan egyre jobban beilleszkednek a világba, mert így Penryn nyugodtabb szívvel készülhetett a végre. Az Ellenállás egyik tábornoka Penryn anyja lett, a Sáskákat pedig Paige tudta könnyedén irányítani. Obi még utoljára megpróbálja beszervezni Penrynt és Rafit, a nagy összecsapás előtt, azonban a lányt elrabolja néhány ember és az angyalok elé viszik, hogy gondtalanul élhessenek. Rafi eközben a szárnyait varratja vissza, a poén az, hogy kivel. De majd meglátjátok! ;) Tehát az angyalok előtt Penryn az ítéletre vár, a szárnyas kis dögök pedig ki akarták hirdetni, bűnös e a lány. Érdekes volt, hogy Penrynnek pont Beliellel kellett összefognia, hogy túléljék a Pokolfajzatok támadását és a végén egyikük kijusson az ítélethirdetésre, a szabadságért. ELÉG NAGY SPOILER, ÉRDEMES KIHAGYNI! Szóval csata közben megérkezik Rafi, leállítva az egészet és nem sokkal később konkrétan megbeszélték a csata időpontját, amiben majd Rafi és Penryn megküzd egy röpke száz fős sereggel. A lánynak egy ötlet jut eszébe, hogy kikkel bővíthetné a csapatát és elsőként rögtön az emberek jutottak az eszembe, de amikor kiderült, hogy Rafi régi csapatát akarja felhozni a Pokolból és Beliel is a Felvigyázók között volt, én... Egyszerűen nem jutottam szóhoz. Rafi a parancsnoka volt a csapatnak és Tündérmackón keresztül megtudtuk, milyen volt Belilelnek, amikor a szeme láttára hurcolták meg Mirát, a szerelmét. És én szimpátiát éreztem Beliel iránt. Nem érdekelt, mit tett, egyszerűen minden értelmet nyert és nem tudtam utálni. Aztán amikor rajta keresztül lementek a Pokolba és találkoztak a Felvigyázókkal, az egy újabb pofon volt. Mert Beliel, a régi Beliel még mindig ott volt, átélte a rengeteg szenvedést és ő nem tudott visszamenni a Földre, mert ő volt az a kicseszett kapu! És bármennyire is utáltam az elmúlt két részben, sírni akartam miatta. Az egész helyzet pedig még rosszabb lett, amikor visszatértek nélküle és Beliel, a kinti Beliel haldoklott emiatt. Mert nem bírta ki az átjáró szerepét, de még utolsó pillanataiban is lecseszte a csapatot. És annyira utálni akartam a fiúkat és Penrynt. Mert igenis otthagyták abban a rohadt Pokolban, egyedül, hogy túlélje valahogy. Innentől kezdve pedig nem érdekelt semmi! Csak az, hogy végre kijutott és elnéztem neki minden rossz tettet, mert amin keresztülment... Az borzalmas. A temetése pedig egy újabb sebet ejtett rajtam, de kellett ez a lezárás. Nem csak a bajtársainak, az olvasóknak is. INNEN MÁR BIZTONSÁGOS OLVASNI! Az emberek bajban voltak, hiszen a választás javában zajlott, Rafi immár angyalszárnyakkal visszatért és kész volt felvenni a harcot Uriellel. Ami azt jelentette, hogy embervadászat során dől el, ki nyerjen. Amelyik csapat több vadat gyűjt össze, az nyer. Penryn azonnal folytatja az útját az Ellenálláshoz és ami ott várt... Egy újabb pofon az amúgy is labilis olvasónak. Mert a bandatagok megtámadták a rohadt helyet, amíg a csapat nagy része nem volt ott és annyian meghaltak! És istenem, nem vagyok egy sírós fajta, de legszívesebben bőgtem volna azért az emberért, aki nem érdemelte meg, hogy a csatában meghaljon! Annyi mindent tett, annyit köszönhetett neki nem csak Penryn, hanem az emberek nagy része is. És egy seggfej csapat miatt nem élte túl az utolsó cseszett napot, ami elválasztotta az angyalok távozásától! Ez pedig olyan szinten kiborító, hogy örömmel vágnám neki valaminek a könyvet, ha nem lenne olyan nagy kincs. Aztán amit Penryn tett... Lenyűgöző volt, ahogy összefogta az embereket és az Ellenállással összefogva, hagyták egymást dolgozni. Azt a beszédet muszáj megmutatnom, mert valami fantasztikus volt és lehet, hogy lelohad a kezem, mire begépelem, de nem érdekel!
" – Az angyalok napnyugta után támadást indítanak – mondom a mikrofonba. – Levadásznak mindenkit, akit megtalálnak. A félsziget déli végén ég az erdő, a tűz elvágta az utat. Ismétlem, a félsziget déli vége el van zárva a tűz miatt. Mindenki menjen a Golden Gate hídhoz, az embereink ott lesznek, és segítenek az átkelésben. Aki hajlandó és képes rá, jöjjön az East Bay Bridge-hez, hogy elvonjuk az angyalok figyelmét, és esélyt adjunk a többieknek az átkelésre. Minden harcosra szükségünk van. – Veszek egy mély lélegzetet. – És most a bandákhoz szólok! Mit gondoltok, meddig lesztek képesek kitartani egymagatokban? Most nagy hasznát vennénk pár gyakorlott utcai harcosnak. – Ez pont úgy hangzott, mintha Obi mondta volna. – Mind ugyanazon az oldalon állunk. Mi értelme túlélni a mai napot, srácok, ha holnap eljönnek értetek, és kiirtanak benneteket mind egy szálig? Miért ne bandáznánk együtt? Nagy durranás lenne! Ha már nincs tovább, akkor legalább álljunk ki, és mutassunk meg nekik, mire vagyunk képesek. Gyertek, szálljatok be a buliba, nagy csata lesz a Bay Bridge-nél! – Megacélozom a hangomat. – Angyalok, ha hallotok! Mindenki tudni fogja, milyen gyalázatos gyávaságot követtetek el, ha a védtelen emberek után eredtek. A védekezésre képtelenek legyilkolásában nincs semmi dicsőség, csak szégyent hoztok magatokra a véres vadászattal. Az igazi harc az East Bay Bridge-nél lesz. Mindenki, akivel érdemes megküzdeni, oda megy, és ígérem, nem fogtok unatkozni. Kihívást intézek hozzátok, gyertek, ha mertek! – Elhallgatok, nem tudom, mivel fejezhetném be. – Penryn Young voltam, az ember lánya, az angyalgyilkos."
Mert igenis hatásos volt, és az Ellenállással együtt egy nagy tömeget hoztak össze, akik készen álltak a harcra. És igenis harcoltak, beleadtak mindent, miközben Paige a Sáskák királyát győzte le a királynői posztért, a lányok anyja irányított néhány csapatot, Rafi és Penryn faja pedig együtt segítették egymást, attól függően, milyen helyzet volt. És apám! Nagyon jól megcsinálták! És az a végső lépés, amire vetemedtek, csak hogy győzzenek... Egyszerre volt szerencsés és szerencsétlen. Meg tudtam volna ölni Rafit, amiért ezt tette, de örömmel csókoltam volna meg, amiért mégis vállalta! És hepiend lett emberek! Minden olvasó ebben reménykedett, de nem hiszem, hogy mindenki bízott benne... Azért szeretnék egy novellát, amiben kiderül, milyen életük volt ezután...
 Idézetek
"Félrebillentem a fejem.
– Ki mondta, hogy ízletes vagyok?
– Nem ismered a mondást? Ízletes, mint a bolond?
– Ezt most találtad ki.
– Akkor biztos csak az angyalok használják. Azt jelenti, hogy a bolondok jobb, ha vigyáznak. Ki tudja, mivel találkoznak az éjszakában.
– De most nappal van.
– Aha. Azt legalább nem tagadod, hogy bolond vagy.
Végre kinyitja a szemét. Ahogy meglát, leesik az álla."

Oké, ezt muszáj folytatnom! ♥♥♥
"Végre kinyitja a szemét. Ahogy meglát, leesik az álla.
– Mi van rajtad? – Tetőtől talpig végigmér.
Olyan kényelmes, hogy el is feledkeztem róla, a levágott aljú pólóban és a sztreccs bokszerben vagyok. Végignézek magamon van-e miért feszélyezve éreznem magam. A ruházatom kellőképpen takar, eltekintve a hasamtól. És talán a lábamból is a szokásosnál kicsivel több látszik.
– Kérdezi a fickó, aki folyton ing nélkül szaladgál?
Mondjuk, nekem kimondottan tetszik, ha nincs rajta ing és kilátszik a kocka hasa, de ezt inkább nem említem.
– A szárnyak miatt nem túl kényelmes viselet az ing. Azonkívül nem hallottam, hogy bárki panaszkodott volna.
– Azért ne szálljon a fejedbe, Rafi! Dicsérni se dicsért senki."

" – Te nagyon különleges lány vagy, Penryn. Csodálatos lány. Az a "nincs több hozzád fogható" fajta. Olyasvalakit érdemelsz, aki számára te leszel az egyetlen fontos dolog az életben. Valakit, aki neked szántja a földet, és neked neveli a disznókat.
 – Egy disznópásztorral akarsz összehozni?"

" – Férfiakkal küzdöttél, akik kétszer akkorák voltak mint te, megöltél egy angyalharcost, szembeszálltál egy arkangyallal és angyalkardot forgatsz – Rafi a fejét ingatja, – de úgy visítozol, mint egy kislány, ha meglátsz egy kukacot?"

Istenem, hogy én mennyit vártam erre! ♥
" – Csak most az egyszer – mondja, inkább saját magának, mint nekem. – Csak egyetlen pillanatig. – Azzal lehajol és megcsókol."

Kell egy Du-Dam-Penryn is ♥
" – Tudod, csajszi – mondja Du –, már a legutóbbi nagy mutatványod előtt is te voltál a legérdekesebb harcos a rendezvényeinken. A seggeket szétrúgó csajok mindig is nagyon menők voltak, de ebben a posztapokaliptikus világban, amiben élünk, a legmenőbb dolog egy kardot lóbáló, angyalgyilkos, veszettül káromkodó…
– Nem is szoktam káromkodni.
– Ez igaz, de ne bánkódj miatta, senki sem tökéletes – mondja Dam."

Meg külön egy Du-Dam! ♥
" – Aha, máskor is százával szoktuk menteni az embereket – bólogat Du.
– Jaja, folyton ezt csináljuk – mondja Dam.
– Erre születtünk.
– Előfordult, hogy kénytelenek voltunk elutasítani az ajánlkozó nőket, akik a hálájukat akarták kimutatni. – Dam peckesen kihúzza magát mellettem.
– Egyszer – mondja Du, sokkal szerényebben.
– Jó, igen, egyszer. De az egyszer pontosan azt jelenti, hogy "előfordult" – mondja Dam.
– Igaz, és az sem számít, hogy egy nyolcvanéves hölgy volt az illető, aki úgy nézett ki, mint a nagymamánk.
– Egy csaj az csaj, haver, függetlenül a korától. És az ajánlat az ajánlat – bólint Dam."

Remélem tetszett a bejegyzés,
xo Peetagey Smile

2 megjegyzés:

  1. KIOLVASTAM! - és ne akard látni, milyen szúrós szemmel néztem a macskára, mikor finoman jelezte, hogy ideje lenne átvonulnom az ágy másik, alvásra használt felébe, hogy végre ő is kényelmesen lepihenhessen. (Igen, és reggel is ébreszt mostanában.)

    Nagyon kíváncsi voltam, hogy mivel lep meg a kedves szerző így az utolsó kötetre, de erre aztán igazán nem számítottam. Remek csavar volt, és nem lehet azt mondani, hogy a semmiből rántotta elő, mert hát... igazából egy kardból... na mindegy. Az átjutást meg remekül megmagyarázta, szóval ebbe nem kötök bele. Amúgy is a kedvenc részem, amikor kiderül, hogy mi történt igazából Beliellel.
    Mondjuk azt az egyet nem értem, ha SPOILER Rafi tudta, hogy a nefilimek ártalmatlanok, miért tartóztatta úgy magát meg minden SPOILER VÉGE bár a hitelesség miatt ezt is el tudom fogadni valamilyen szinten.

    Mikor jött a kabátjával meg a hátizsákjával és SPOILER beszambázott a főhadiszállásra, hogy ott aztán Obi mindent megmutasson neki, hát ott én konkrétan a könyv fölé görnyedtem, hogy még közelebbről és gyorsabban olvashassam a szavakat, hogy mikor fog végre lebukni, Nekem ez az egy hiányzott. Du és Dam nagy reakciója, meg azé a tanácstagé, aki bezáratta Penryn húgát, mikor rájönnek, hogy ki Rafi. Persze, ha lebukik, akkor meg azt érezném, hogy Áh, milyen klisés, nem tudta ezt kihagyni xD SPOILER VÉGE

    És a borítók! *.* Egymás mellé téve mind a hármat! Kár, hogy az oldalukon a csíkozás nem egyenletes :/ Pedig milyen jól nézett volna ki...

    Én Zsazsi voltam, ez pedig itt egy nagy ölelés Rafinak és a Cukki kis Paige-nek --> \(°.°)/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na ezért nincsen macskám! Többet között:D

      Igen, Beliel sorsa, na meg tettei szörnyűek és így, hogy kaptunk magyarázatot... Csak még durvább! Hát de nem??? Most mi az isten olyan nehéz azon a flancos csókon??

      Igeeen, én is rettegtem ettől, de szerintem pont azért tette bele, mert mindenki arra számított, hogy végre lebukik! SPOILER De mi az, hogy Obi meghalt??? Miért??? Nem érdemelte meg! NEM! SPOILER VÉGE

      Ezt még nem figyeltem meg a polcon, de esküszöm, most megnézem o.o *fölrohant a lépcsőn, nyugtázza, hogy az övé nem, aztán hozzájuk ér, mert olyan gyönyörűek. De véletlenül lejjebb tolja a 2. kötetet és rájön, az nem volt teljesen jól berakva, így az a pár mm számított.* Nem hiszem el, hogy a Túlélők világa rossz! :o

      Ijesztő az a fej!

      Törlés