2017. január 26., csütörtök

Film #5 - Kaliforniai álom

Bonjour!
Elég rég volt már, hogy filmről írtam le a véleményemet, úgyhogy úgy gondoltam, ideje megint hozni egyet, félretéve a lustaságot!

Előszó
Őszintén szólva már január hetedike óta várat magára ez a kritika. Aznap néztük meg a moziba, de aztán mindig jött valami, ami miatt mégsem fogtam neki az értékelésnek. A legfőbb ok talán az volt, hogy többen is felkapták, én pedig meg akartam várni, hogy elcsituljon ez a láz és nyugodtan kirakhassam a szerény kis véleményem.



Leírás
"Mia (Emma Stone), a feltörekvő, fiatal színésznő és Sebastian (Ryan Gosling), a szépreményű jazz zongorista a Csillagok Városában, Los Angelesben keresi az álmait. Mia meghallgatásról meghallgatásra jár, és csak arra vágyik, hogy végre ne szakítsák félbe, Sebastian pedig szenvedélyesen küzd azért, hogy a klasszikus jazzt újra divatba hozza. Távlati terveikben a hollywoodi karrier, illetve egy saját zenés klub megalapítása szerepel - ekkor botlanak egymásba egy zsúfolt autópálya kellős közepén.
A két fiatal szerelemre lobban, és vállvetve segíti egymást a kudarcokkal kikövezett úton. A sikerért keményen meg kell küzdeniük, ám eljön a nap, amikor dönteniük kell, mennyit hajlandóak feláldozni az álmaikért... "

Szereplők
     Sebastian - Ryan Gosling
     Mia - Emma Stone
     Keith - John Legend 
     Bill - J.K. Simmons
     Greg -  Finn Wittrock
     Caitlin - Sonoya Mizuno 
     Laura -  Rosemarie DeWitt 
     Tracy - Callie Hernandez
     Linda - Terry Walters 
     Alexis -  Jessica Rothe 

Történet
Egy dolgoz azonnal tisztáznunk kell: Imádom a filmben lévő dalokat! Szerintem fantasztikusak lettek és hihetetlenül pörgősek, illetve élvezhetőek! Én azóta is majdnem minden nap meghallgatom a kedvenceimet, szóval amolyan csöpög a nyálam tőle film volt. Ami érdekes volt, hogy egy fiúnak is tetszett... A barátommal mentem el megnézni, mivel ő Ryan Goslingért van oda, én meg Emma Stone-ért és talán egy kicsit a pasiért is. Úgyhogy kissé ledöbbentem, mikor az első mondata a film után az volt, hogy 'Ez nagyon jó volt!', talán részben azért, mert nekem a 'Jesszus, siess, mindjárt bepisilek!'-re futotta csak. A film szerintem kifogástalan, nagyon tetszett, hogy folyton egymásba futottak és később jöttek csak össze, nem rögtön a film elején. Ha már a kezdésről beszélünk. Gyerekek, az a kezdő dal! Az Another Day of Sun az egyik kedvencem lett, egyszerűen nem megy ki a fejemből, hihetetlenül imádom! Ahogy a Someone in the Crowd is egy nagy szerelem, ez a kettő állandóan szól és szerintem már anya is ismeri mind a két dalt, pedig még nem is látta a filmet! Na de vissza magára a történetre. Mia egy barista, és körülötte forog az élet, színészeket, rendezőket, neves embereket szolgál ki, akik közé be akar kerülni. Sebastian pedig egy múltban ragadt férfi, aki vissza akarja hozni a jazzt, de képtelen megnyitni a saját klubját. Amikor elkezdtük a filmet én arra tippeltem, hogy a vége hepiend és megvalósítják az álmaikat és jaj de jó lesz minden. Aztán összejöttek és egyre inkább eltűnt a varázs a szerelmükből, ami szerintem annyira emberi volt. Küzdöttek az álmaikért, igyekeztek támogatni egymást, de a végére alig marad erejük valamire és az újabb csalódások mindig leterítik őket. Próbálnak együtt maradni, kitartani, de ők is érzik, hogy a sok kudarc felőrli őket, és pontosan ez tetszett a filmben! Oké, nyilván nem énekelgetnek meg táncolgatnak a hétköznapi emberek az utcán, viszont tényleg olyan normálisnak tűnt az egész, nem volt semmi rózsaszín cukormáz, amiben azt állítják, hogy elsőre, minden lemondás nélkül sikerülhet megvalósítanod az álmaidat. Mert neked igenis teperned kell azokért a vágyakért. Én igen is sok veszekedéssel járhat, mert néha ki kell adniuk az embereknek. Amikor pedig Sebastian lejjebb adott az álmából, Mia gyomorszájon vágta a szavaival, hogy felébredjen és rámutasson, tulajdonképpen a férfi nem is ezt akarta. És igen, ez is olyan emberi, hiszen hajlamosak vagyunk a könnyebb utat választani. Keith meglepett, azt hittem, hogy egy negatív karakter lesz, mégis igyekezett biztatni Sebastiant. Kicsit furcsa volt, mikor az egyik táncnál Sebastian felemelte Miát és egyszer csak repülni kezdtek, ez az egyik fájó pontja a filmnek, szerintem hiba volt berakni, legalábbis nekem elrontotta az élményt. Viszont ami fokozta! Istenem, Ryan Gosling csodálatosan zongorázik, imádtam, ahogyan énekelnek és a táncaikat is! ♥ Na és akkor innentől kezdve SPOILER. A film döntő pillanata volt, amikor Miát végre megkeresték egy munka miatt, amit megkapott, Sebastiannel viszont szakítottak, amolyan lesz-ami-lesz stílusban. Aztán várta volna a néző, hogy ismét kiírják, hogy tél, hiszen akkor kezdődött minden és mindig kiírták, ha múltak az évszakok. És akkor csak sokkolva ül az ember, mikor meglátja az '5 évvel később' feliratot, mert el nem tudja képzeni, mégis mi a fene történik. A legnagyobb fájó pont az a befejezés és két okból. Az egyik, hogy kicsit kusza volt, először az ember fel sem fogja, mi akar mindez lenni, mi történt, satöbbi. Aztán mire vége a magyarázatnak csak meredsz a képernyőre és várod, valaki benyögje ez egy vicc. A másik oka, hogy megérdemelték volna, hogy együtt éljék le az életüket, de a boldogságuk a fontos, így teljesen jogos, hogy akár külön akarják folytatni az életüket. De azért na... A kusza jelenetekről nem akarok semmit mondani, inkább lássátok meg ti, nekem annak ellenére, hogy "nem tetszett", igenis jónak találom, csak azért na. Én más véget képzeltem!:D Viszont a film magyar címe szerintem nagyon passzol a történethez, tényleg Kaliforniai ÁLOM, ahol a vágyaké a fő szerep, nem a szerelemé és a főszereplőké. SPOILER VÉGE. És az eredeti címe! Úristen, annyira imádom! A La la land pontosan mutatja, hogy milyen a film! Az egyszerű párbeszédet, a szavakat képesek egy perc alatt elsöpörni és átváltani énekre, anélkül, hogy zavaró lenne a csere! Bocsánat, muszáj még megjegyeznem, akár lehet spoileres vélemény is, nem érdekel, mindenkinek tudnia kell! Imádtam, hogy Mia a végén ugyanúgy vonult be, mint a film elején a színésznő, egyszerűen annyi minden jutott eszembe róla, ami nem feltétlen érdekel titeket.

Remélem, tetszett a bejegyzés,
xo Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése