2017. június 30., péntek

Első szülinap! ♥

Szééép napot mindenkinek!
Egy ideje szerettem volna már váltani a köszönésben, de gondoltam megvárom a blog első szülinapját. Ugyan a kinézettel sokkal hamarabb elkészültem és egy-két apróságot is változtattam, azért jó érzés, hogy az évfordulón már ilyen!

Előszó
Bár volt már a blogos pályafutásom során szülinap, ez mégiscsak más. Hiszen egy éves lett a második blogom! Nem mondom, hogy olyan, mintha a gyerekem lenne, de azért na! De, olyan. És most ő is betöltötte az egyet! :3 Köszönöm mindenkinek, aki kicsit is hozzátett ahhoz, hogy olyan legyen a blog, amilyen. Még ha nem is tökéletes, akkor is az enyém és nya!

Nem is tudom, mivel kezdjek. Szerintem egyszerűbb, ha azzal, amit mindenképp szerettem volna, és utána amolyan extraként jönnek a kérdések! :3 Ééés előre is bocsánat, de most nem fogtam vissza magam és hoztam képeket, gifeket!:D

Na igen, a legegyértelműbb dologgal kellett kezdem. Szóval igen, egy éve nyitottam meg a blogot!


Sikeresen kikerült 87 bejegyzés, 8 pedig - köztük ez is -, még piszkozatként várakozik.
Így tehát született
~ 13 tag
~ 6 értékelés valamilyen filmről
~ 2 Ha szól a csengő...
~ 5 Ismerd meg!
~ 37+9 értékelés a könyvekről 
~ 3 pedig sorozatokról szól


Eddig 154 (!) komment van, ami szerintem nagyon sok, tekintve, hogy könyvekről írok és nem lenne kötelező senkinek hozzászólnia! :o ♥


Az össz kattintás majdnem eléri a 10.000-et!


Bár voltak ingadozások, amikor hol fel-, hol leiratkoztatok, azért 20-an még mindig elég elvetemültek vagytok ahhoz, hogy kövessetek! ♥


A legnagyobb nézettség és megosztások
~ Könyvek: Árnyak királynője, 105 kattintással
~ Filmek: Bíborhegy, 130 megtekintéssel
~ Sorozatok: Lucifer, 218 (!) megnyitással
~ Ismerd meg!: Marni Bates vezet, erre 97x mentetek
~ Tag: A Chocolate című vezet 195 olvasással
~ A Google+ segítségével pedig öt bejegyzés lett megosztva, köszönöm Dorina Mary! ♥


Eddig két fejléce volt a blognak, így köszönet illeti Apollonia Cartellt és Crytalt! ♥

Nagyon, nagyon hálás vagyok azért, hogy itt vagytok és olvassátok azt, amit írok. Tudom, hogy nem a legjobb, néha rengeteget kell várni és nem is biztos, hogy tetszik végül az eredmény. De mégis újra és újra elkezditek olvasni a bejegyzéseket, kommenteltetek! Csodálatosak vagytok egytől egyig, meg sem érdemellek titeket! ♥ És igen, óriási köszönet Gabnek és Zsazsinak, amiért fáradhatatlanul felbukkantok és írtok pár kedves szót! Fantasztikusak vagytok! ♥ 

Nos, remélem, nem untátok halálra magatokat és itt vagytok. Nem vagyok túl érdekes ember, de most mégis a blog és vagyok a képben, szóval bocsesz, el kell viselnetek! Mivel Zsazsi volt az első, aki írt, ezért az ő kérdéseivel kezdünk! :3 A tizedik után pedig ugrunk Annamari kérdéseire! :3

1. Melyik az a műfaj, amibe egy nagyon kecsegtető kihívás miatt sem olvasnál/néznél bele?
Nem is tudom. Eddig próbáltam nyitottan állni a könyvekhez, azóta a történelmi könyveket annyira nem szeretem. Mármint az A legnagyobb lovag volt az első ilyen, az nem volt olyan hihetetlenül rossz, úgyhogy adok még egy esélyt a történelmi könyveknek. Viszont nagyon lassan haladtam vele, sokszor untam, hogy nehéz dolgom lesz vele, ha nem tetszik más írótól se. A krimiket, thrillereket filmekben már egy ideje nem szeretem, pedig anno imádtam. Könyvekbe eddig egy könnyed gyilkosos sztorit olvastam csak a Rettegést, azt szerettem. Anyától nemrég kaptam meg a Gyilkosság az Orient Expresszen című könyvet, szerintem az dönti el, hogyan is állok én ezekhez. Ha tetszik, akkor valószínűleg máskor is próbálkozom, ha nem, akkor ennek is két esélyt adok még. :D 

2. Hogyan találsz rá az itt értékelt könyvekre, sorozatokra, filmekre avagy miszerint válogatod őket?
Eddig az összes könyvet olvastam már egyszer, akár többször is, kivétel az A legnagyobb lovag, a Feledés 1-2, a Cinder és Ella, az Időtlen szerelem trilógia, a Gyilkos a vonal végén és a Tüskék és rózsák udvara. Próbálok először olyanokat értékelni, amiket már ismerek, és régen olvastam, közben pedig újaknak is nekiállni. Kicsit időhúzás is ez, mert elég finnyás vagyok, néha nehezen választok magamnak olvasmányt, és így lesz majd választék. :D 
A sorozatok közül a Lucifer nagy szerelem volt, vagyis még mindig az. Azt anno láttam a tévében, még nagyon az elején volt, de megtetszett. Aztán vártam egy kicsit és végül belekezdtem. A Shadowhuntersnek adtam egy esélyt, mivel az eredeti történetnek az első kötetét olvastam, meg belekezdtem anno a második részbe, de nem tetszett. A Doctor Who szerintem a legrégebbi sorozat, amit nézek, egyszerűen imádom! Aztán ott van még a Jessica Jones, a Luke Cage, az Iron Fist, amit azért néztem meg, mert Marvel sorozat. Szeretnék ezekről is írni, de velem az a gond, hogy ha elkezdek egy sorozatot, nem tudok leállni. De szó szerint. Tudom, hogy vége az évadnak, értékelést kéne írnom, de képtelen vagyok rá. Vagy folytatom a következő évadot, vagy egy újabb sorozatnak állok neki. A Glee szintén egy örök kedvenc, kiskorom óta imádom, bár a legvégére még sosem jutottam el. A 13 Reason Whyt már nagyon régen befejeztem, azonban előbb szeretném a könyvet újraolvasni, értékelni és aztán beszélni róla. Ez az a könyv, történet, amiről elég sok mondanivalóm van a témája miatt. Ezeken kívül vannak még sorozatok, amikbe bele-belnézegetek, de nem tudom, hogy ezekről beszélni fogok-e, vagy hogy akarok-e egyáltalán.
A filmek. Hű, ezek is problémásak. Ugyanaz a gondom. Nézőként beszélek róla, hogy mennyire élvezem, nem kezdem el boncolgatni, mint mondjuk Szirmai. Éppen ezért hajlamos vagyok megnézni egy filmet, aztán vagy még egyet, vagy megyek csinálni a dolgomat. :D
Az értékelés mindig az élvezhetőség alapján történik. Nincs egy külön rendszerem, hogy hű, én erre adok x csillagokat, meg arra is, és jaj ez így szipi-szupi. Egyszerűen amikor leírom, vagyis most már kiválasztom, hogy hány csillagos legyen, érzem. Addig-addig szórakozok, míg az nincs a monitoron, amit helyesnek érzek. Hülyeségnek tűnhet, én se mindig értem, de ez van.:D 

3. Volt olyan értékelés, amivel nagyon megszenvedtél? (nehéz volt elolvasni a könyvet vagy maga az értékelés nem akart megíródni)
A legnehezebb olvasmány egyértelműen az A legnagyobb lovag volt. Nagyon lassan haladtam vele, egy hónapig tartott, mire végeztem vele. Az értékelés... Nem is tudom. Szerintem most már nem szórakozok annyit velük. Régen, amikor még ez a spoileres, és mentes részek voltak, kezdtem unni és a hajamat tépni, egyszerűen utáltam úgy beszélni a könyvekről. Most, hogy egybe van az egész, és ha kell feltüntetem, hogy ezt nem biztos, hogy jó lenne elolvasni, sokkal jobb. Így tényleg kiélhetem magam:D  Néha mondjuk nehéz, hogy ne kezdjek új bekezdést, de amikor elkezdem, olyan furcsának érzem. Biztosan ez valami blogos hülyeség nálam, mert egyébként a fogalmazásaimban is folyton újat kezdek. :D 

4. Van valami egyedi sztorija a blog születésének?
Nope. 
Mondtam, hogy unalmas vagyok!:D 
Egyszerűen szerettem volna írni a könyvekről is. Néha kicsit nehéz, hogy ugyanannyit foglalkozzak mindkettővel, gyakran átesek a ló másik oldalára, de azért igyekszem. *szerény mosoly*

6. Vannak kedvenc neveid? Szoktad figyelni a könyvekben, hogy felbukkannak-e ezek? 
Talán a Will az a név, amit nagyon régóta szeretek. Nem szoktam figyelni, mert minden könyvben mások. Ha én megszeretek egy nevet, akkor az a karakter miatt van. Ott van például Will Herondale. Miatta szerettem meg ezt a nevet. De amikor Will Michaelsről beszélünk. Akkor nem kezdek el vigyorogni a név láttán, inkább undorodom. Szóval a történettől függ, hogy megszeretem-e és hogy hagy-e olyan nyomot bennem, hogy utána soha ne legyen senki, aki megutáltathatja velem.

7. Tervezel valami új dolgot kipróbálni a nyáron?
Egyelőre semmit, de majd úgyis elmesélem, ha történik valami. :D

8. Kedvenc színészed?
David Tennant, Johnny Depp, Mark Ruffalo, Robert Downey Jr.
Ők a totál befutók, és igen, vannak, akiket még szeretek, vagy egy filmben megkedveltem őket, de ők... Egész életemet át imádtam őket, a többiek csak úgy jöttek, mentek. :D 

9. Észrevetted, hogy kimaradt az 5. kérdés? (nem hagyhattam ki XD)
 

10. Tervezed egyszer újra végigcsinálni a 30 napos könyves kihívást? :"D 
Soha! Inkább maradok az értékeléseknél:D Itt le tudom írni a véleményemet, ott viszont túl hosszú lenne és ez visszatart:D

11. Honnan az írói álneved? 
Még 2013-ban jött ki az Éhezők viadala második része, és karácsonyra a trilógiát kaptam meg. Szóval teljesen rá voltam kattanva a történetre, a szereplőkre, a világra. Éppen akkor voltam úgy, hogy a citromail megint nem engedett be, és újra regisztrálni akartam, viszont név ötletem nem volt. Úgyhogy elkezdtem a szokásosat: az aktuális kedvencem keveit kutyulom össze. Be is írtam, hogy Peeta és jött volna Katniss neve, de automatikusan írtam tovább. Fogalmam sincs, miért de az egy szó jött a nyelvemre és azt is akartam legépelni, amit természetesen félreírtam gey-re. Ez egyébként azóta is rengetegszer előfordult, de az volt az első alkalom. És hát igen. Így lettem Peetagey. Ha elkezdeném elemezni, egyébként szörnyű lenne, de ha nem gondolok bele, akkor szeretem ezt a nevet. :)

12. Ki a példaképed, és miért? 
Igazi példaképem nincs és soha nem is volt. Akadnak színészek, írók, bloggerek, ismerőseim, akiket tisztelek valamiért.  Változó, hogy kit miért, de olyan embert eddig soha nem találtam, akit teljes szívemből csodáltam volna. :D

13. Saját regény írása szerepel a terveid között? 
Igen, rengeteg ötletem van, de mindegyikbe félek belekezdeni. Tudom, egoistán hangzik, de szerintem az ötletek egész jók, szóval nem akarom elrontani őket. Ettől függetlenül nekiállok majd a Vörös ködnek, akkor pedig be fejezem a Szín trilógiát, tehát évek kérdése - viccnek szántam, de lehet, tényleg sok időbe telik majd -, és kikerül a Sárga akác, meg a Fekete mennyország is. Ezen kívül ott van még a Veled végem!, a Trust me, I'm the Doctor, a Képtelen világ. Anno még pár bloggerrel akartunk írni egy történetet, annak is nagyon tetszik az alapötlete, ez még a Könyvekbe zárt lelkek címet viseli, de ki tudja, lesz-e ebből valami. Én mindenképp szeretném megvalósítani. Egy sorozatgyilkosos sztorit is kitaláltam, meglátjuk, mi lesz ebből. És még nagyon régen kitaláltam pár történetet, amikből egyet "könyvet" meg is írtam, az pocsék volt, a története is, szóval abból semmi nem lesz. De van még egy-kettő, aminek egész jó a sztorija, és ha kis energiát fektetek bele és kidolgozom őket, egész jók lehetnek. Úgyhogy ötletből rengeteg van, reményeim szerint valaha kezdek is velük valamit. Tanulni mindenesetre tanultam, mióta itt vagyok a bloggeren, és az elsődleges célom ez volt, ezért nem a történetekkel kezdtem. :D

14. Hogyan látod magad húsz év múlva? 
Carpe diem.

15. Mi az, amivel egy könyv felkelti az érdeklődésedet?
Hűűű, ez nehéz kérdés nálam. Van, hogy egy hasonló témájú könyv egyszer tetszik, másszor nem. Az írók nálam néha első helyen állnak, legalábbis jobban odafigyelek a kedvenceim könyveire. Aztán a cím és a borító is fontos, mert mégis csak az vonzza oda az ember tekintetét. A fülszöveg, jesszus, nem is emlékszem már! Mostanában újraolvasok, vagy ajánlanak, de azért el szoktam olvasni a hátulját. Ééés igen, én az a típus vagyok, aki beleolvas a könyvekbe és ha nem tetszik a sok kis részlet, teszem is vissza a könyvet. :D

16. Sok bloggerrel beszélgetsz?
Annyival nem. Zsazsival gmailen szoktunk beszélgetni, szóval amikor éppen belépünk, válaszolunk. Facebookon Mercivel elég gyakran, néha-néha Szinykével, Christine-nel, és egyre kevesebbszer Heatherrel, Naomival, Rikkivel. Még ritkábban Bellával és Asleyvel. Meg hát ha úgy adódik beszélgetek bloggerekkel, de egyrészt, elég érdekes stílusom van, másrészt a többség távol van, szóval egy idő után akármennyire is kijössz valakivel, nem fogjátok tartani a kapcsolatot. 


17. Volt már olyan, hogy egy történet olvasásakor felkiáltottál, hogy "Ó, ez bárcsak nekem jutott volna eszembe/ezt bárcsak én írhattam volna meg!"?
Felkiáltani még nem kiáltottam fel ilyenek miatt, de azért vannak olyan ötletek, amikre gondoltam én is, vagy jó lett volna, ha én találom ki. De lássuk be, egy Üvegtrónt vagy egy Az Alvilág urait soha a büdös életben nem tudnék ilyen fantasztikusan megírni! Szóval gondolni gondolok rá, hogy lehetne az én ötletem, de meghagyom a profiknak. :D

17. ismét, mert kimaradt az ötös: Te bízol a kacsákban?
Muszáj volt ezt is kiválasztanom, mert Willről már került ki kép és mikor kerestem azt a kacsás képet, annyi jót találtam még! *.*



Remélem, tetszett a bejegyzés,
Peetagey Smile

6 megjegyzés:

  1. Nagyon örültem ennek a bejegyzésnek, tetszettek a válaszaid a kérdésekre, és gratulálok az egyéves szülinaphoz! ;)
    Ölel, Gab

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia. :)
      Örülök, hogy tetszett és köszönöööm *.*

      Törlés
  2. Szia.
    Óóó de jó :-) Mindenek előtt bővültél még egy olvasóval, velem ;) Nagyon megtetszett a blogod és örülök hogy idetaláltam.

    Üdv: Laura

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)
      Hűha, nagyon szépen köszönöm mind a feliratkozást, mind a bókot! :3

      Törlés