2017. október 8., vasárnap

Book tag - 2017

Sziasztok! 
Viszonylag régen hoztam taget, és tekintve, hogy a tételekkel tök jól állok, úgy döntöttem, ma lusta dög leszek, és a gép előtt töltöm a napot. :3

Előszó
Elég régóta húzom már az időt, de azt hiszem, itt az ideje, hogy a felhalmozódott tageket is kiszórjam. Úgyhogy elsőként itt is vagyok azzal, amire Kamilla hívott ki, a Könyves boldogság című blog írója!

Melyik könyv van a polcodon a legrégebb óta?
Rengeteg mesekönyvem van a polcon, illetve törpéknek való történetek, úgyhogy azt hiszem, az Alkonyat lesz a befutó. A film 2008-ban jött ki, 2009-10 körül már vetíthették a tévében, én pedig akkor, és ott találkoztam a történettel. Ezután derült ki, hogy az első két részt anya megvette, ez szerettette meg velem az olvasást, és tekintve, hogy anya megutálta a sztorit, az enyém lett a sorozat első két része. Akkor még nem volt könyvespolcom, mert rühelltem olvasni, de azóta már felkerült a gyönyörűségemre. :3

Mit olvasol jelenleg, mit olvastál ezelőtt, és mit fogsz ezután?
Jelenleg egy magyar írónőtől olvasok, a Démoni érintés első kötetét. A következő olvasmányom természetesen a folytatása lesz, A jövő árnyai. Már általánosban megismertem ezt a sorozatot, csak azért mentem fel 2014-ben a Könyvfesztiválra, hogy beszerezzem a trilógia záró kötetét, illetve dedikáltassak, szóval egy kicsit odavagyok érte! Az előző olvasmányom pedig A rémálmok lánya, amiről remélhetőleg hamarosan felkerül az értékelés. :D

Melyik az a könyv, amit mindenki szeret, de te utálsz?
A Végzet Ereklyéi! Nálam a Pokoli Szerkezetek túl magasra tette a lécet. Utána elolvastam a Csontvárost, illetve az Üvegvárosnak is nekiálltam, de alig pár oldal után nem akartam folytatni. Persze egyszer majd ráveszem magam, nem csak azért, mert a negyedik, ötödik kötet megvan, hanem mert imádom az újaknak a borítóját, és ha esetleg megkedvelem a történetet, örömmel nézném őket a polcon... :')

Melyik az a könyv, amit folyamatosan mondogatsz magadnak, hogy elolvasod, de valószínűleg nem fogod?
Nálam nincs ilyen. Minden szerzőnek, történetnek adok egy lehetőséget. Mivel elkezdtem ezt a blogot, inkább a régi olvasmányaimat vettem újra elő, utána pedig írok róluk. Ettől függetlenül rengeteg mindent tervezek elolvasni, amikre mindenképp szeretnék időt szánni.

Melyik az a könyv, amit nyugdíjas korodra is megőrzöl?
Ha annyira csóró leszek, hogy el kell adnom a könyveimet, akkor a Pokoli Szerkezetektől semmiképp nem válnék meg. Az egy olyan trilógia, ami mindig kedves lesz számomra, és nem akarok megválni tőlük. A Luxen, a Várok rád, az Üvegtrón, az Angyalok bukása szintén ilyen. A kedvenc íróimnak mondhatom a szerzőket, úgyhogy inkább halok éhen, minthogy ezektől megváljak. Ez ugyanúgy érvényes az Alvilág uraira, a Percy Jackson és az olimposziakra. Oké, ezeken kívül is vannak olyanok, amiktől nehezebben válnék meg, de ezek nagyon a szívemhez nőttek.

El szoktad olvasni az utolsó oldalt előbb, vagy megvárod a könyv végét?
Mostanában tudatosan mentem a boltba, megvettem, amit szerettem volna, és már jöttem is. De szokásom belelapozni a könyvbe, beleolvasni, hogy tetszik-e egyáltalán. Van, hogy a legvégébe is belelesek, de manapság ez pár ritka. Viszont ha már nekiálltam a könyvnek, nem olvasom el előbb a végét. Lehet, hogy belelapozok, de a csattanót sosem lövöm le.

Köszönetnyilvánítás: papír- és tintapazarlás, vagy érdekesség?
Őszintén, én nagyon ritkán olvasom ezeket el. Néha-néha lehet egy-két érdekes dolgot olvasni, de általában unalmas, és a szerző szóban is el tudja mondani xy-nak, hogy mennyire hálás. Meg amúgy is, ha valóban hálás, azt nyilván éreztette is vele. Szóval igen, szerintem tintapazarlás, de gyakran érzéketlen idióta vagyok, úgyhogy nem biztos, hogy ebben a kérdésben rám kéne hallgatni. :D

Melyik karakterrel cserélnél szívesen helyet?
Hú, nagyon sokan vannak. Szinte minden karakter bőrébe belebújnék, vagy azért, mert érdekel maga a szereplő, vagy egy társa, vagy a világ. Szívesen töltenék el egy bizonyos időt azokban a világokban, élvezném, hogy a kedvenceimmel lehetek együtt, és néha váltogatnék, hogy mindenkivel találkozhassak!

Van olyan könyv, ami valami különlegesre emlékeztet az életedben? (hely, idő, személy)
Nem igazán. Vannak, amiket úgy ajánlottak. Vannak, amik megtanítottak valamire. Vannak, amik megváltoztatták a véleményemet, akár jó, akár rossz irányba. Vannak, amikből megtanultam, ez nem az én stílusom. Vannak, amikre azt mondom, bárcsak benne élhetnék. Vannak, amiknél egy személy jut eszembe, de mégsem ugyanolyanok. Konkrétan nem tudnék megnevezni semmit, és senkit, de nem is akarok. Egyszerűen csak élvezem a történeteket.

Mondj egy könyvet, amit érdekes módon szereztél meg!
Az antikvárium számít?

Adtál már egy könyvet valami egyedi okból egy különleges személynek?
Nem igazán. Mármint, ünnepek alkalmából vettem már könyveket a családomnak, de ez már teljesen szokványos.

Melyik könyv volt veled a legtöbb helyen?
Egyik sem! Én az a típus vagyok, aki nem veszi meg a könyvet, ha sarkos. Szóval nem, én nem vagyok az a cipeljük magunkkal a könyvet emberke. Én már akkor rosszul voltam, amikor a volt osztálytársam egy kupac salátát adott kölcsön, amin még homok is volt, mert a tengerparton nyaralt, és letette a földre...

Van olyan kötelező olvasmány, amit középiskolában nem szerettél, de pár évre rá kiderült, hogy nem is olyan rossz?
Khm... Még most is gimis vagyok. De ott van a nyolcadikban, illetve tizedikben olvasott Az arany ember. Azt szerettem! Aztán a Rómeó és Júlia, azért is odavagyok. Lássuk csak, a Tartuffe is nagyon jó volt, az Apostol szintén tetszett. Uuu, nekem az Antigonéval sem volt semmi bajom. Hirtelen ennyi ugrik be, de biztosan voltak mások is. Biztos, mert tizedikből csak kettő rémlik, de volt vagy öt... :D

Használt vagy új könyvek?
Nincs bajom a használtakkal sem, vannak antikvár könyveim, illetve másoktól szerzettek. De azok mind sarkosak, gyűröttek, úgyhogy inkább az újakat szeretem.

Olvastál valaha Dan Brown-könyvet?
Nope. De anya polcán ott vannak, ami már félsiker! Egyébként a filmeket láttam már tévében, de amint meglátom, hogy az megy, kapcsolom is el. Nem tudom, miért, egyszerűen bennem van egy távolságtartás a történetei iránt. Szerintem ő az az író, akitől biztosan nem fogok olvasni.

Megtörtént már valaha, hogy a filmadaptáció jobban tetszett, mint a könyv?
Utóirat: Szeretlek! Imádtam! Persze ezen kívül biztosan vannak még, de ez a legemlékezetesebb! ♥

Volt már veled valaha, hogy éhes lettél olvasás közben? Szakácskönyv is számít. 
Na ennél a kérdésnél nem gondoltak bele, hogy vannak olyanok, mint én. Én konkrétan folyton eszek, nekem muszáj, hogy ott legyen valami édesség. 

Ki az a személy, akinek a könyvajánlását megfogadod?
Nagyon ritka, ha valakire hallgatok. Persze ha javasolnak egy könyvet, és a stílusom, hamarabb nekiállok, de ha nem is az én műfajom, akkor van, hogy nem állok neki. Oké, ha egyezséget kötünk, akkor igen. Nem egy emberrel csináltam már ezt, és egy hosszabb távú fogadásban most is benne vagyok:D 

Van olyan könyv a komfortzónádon, a kedvenc műfajodon kívül, amit végül imádtál? 
Nem is tudom. Eddig szerintem csak a történelmivel próbálkoztam, az nem jött be. A sci-fi is új volt, azt On Sainak hála szerettem. Azt hiszem, ennyi. Talán a krimi az, amit még nem próbáltam, de fogok, azért annyira nem is rajongok. De Johnny Depp lesz a Gyilkosság az orient expresszenben az egyik főszereplő, úgyhogy muszáj a könyvet is elolvasom. :D

Ezúttal sem szeretnék megnevezni senkit, mert már nem tudom követni, ki, mit töltött ki. Szóval te, kedves olvasó, ha éppenséggel van kedved válaszolni a kérdésekre, írj nyugodtan, mert szívesen olvasom el a kész bejegyzést, vagy akár szimplán csak a válaszokat itt. :3

Remélem, tetszett a bejegyzés,
Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése