2017. október 30., hétfő

Simone Elkeles - A vonzás szabályai

Sziasztok!
Mivel itt a szünet, és rengeteg értékeléssel lógok még, úgy döntöttem, ma is hozok egyet. Plusz, így jobban haladok azzal a bizonyos dologgal, amit a STTIVU-ra tervezek. :3 ;)

Előszó
Szerintem örökké különleges marad ez a könyv számomra, mert ezelőtt sosem találkoztam olyannal, amiben benne van a nevem. Tudom, apró kis hülyeség, de nekem mindig feldobja a napomat, ha rá gondolok. Egy-két dologban meg még hasonlítunk is, szóval... :D


Író: Simone Elkeles
Magyar cím: A vonzás szabályai (Perfect Chemistry 2.)
Eredeti cím: Rules of Attraction (Perfect Chemistry Trilogy 2.)

Fülszöveg
"A szókimondó, és meglehetősen szabadszájú középső Fuentes testvér, Carlos, nem találja a helyét Mexikóban, ezért a család visszaküldi Amerikába Alex és Brittany közelébe, hogy távol tartsák a bajtól. Ami természetesen Coloradóban is rátalál. Már az első hetekben összeakasztja a bajszát a helyi kábítószer kereskedőkkel, ráadásul megismerkedik egy különös lánnyal, aki szabadidejében hegyet mászik, autót szerel, és meleg a legjobb barátja. Carlos úgy gondolja, hogy Kiara Westford túl jó hozzá, ezért igyekszik érzelmileg nem belebonyolódni a kapcsolatba. Kiarát viszont elvarázsolja az a néhány pillanat, amikor Carlos az igazi énjét mutatja meg. Szó szerint fájdalmas az egymás felé vezető út. Vajon mindketten túlélik a közeledést?"

Információk
 - Mexikói testvérek
 - Méghozzá a lázadó Fuentes van soron
 - Spanyol nyelv
 - Konfliktusok
 - Társadalmi különbségre való utalás
 - Bandázás
 - Új család

Borító
A borító nekem nagyon tetszik! Az előző kötetnél nem tudtam azt mondani, hogy igen, ez ennél a jelenetnél van! Ebben az esetben viszont pontosan tudom, hogy mikor volt ez a könyvben, és tetszik, hogy ez a részlet került rá. Amúgy is egy aranyos rész volt, ráadásul megjelenik Kiara kocsik iránti szeretete. Nem tudom, én szeretem ezt a borítót, és lehet, hogy csak azért, mert a könyv egy jelenete, de nem érdekel! ♥

Történet
A testvérek közül Carlos a legfrusztráltabb. Mindhármukban ott volt, van vagy épp lesz a düh, a tehetetlenség, de a középső Fuentesen ütközik ki a leginkább. Alex ezen már túl van, sikerült kitörnie az eddigi életéből, és követheti az álmait. Furcsa volt Carlos szemszögén át látni a fiút, illetve a barátnőjét, teljesen máshogy látja őket az olvasó. Egyszerűen Carlos nemtetszése, és az egész véleménye Alex életéről befolyásolja az embert, még akkor is, ha mi tisztában vagyunk mindennel. Carlos azonban még azt hiszi, hogy csak ez az élet van a számára. Pontosítanék. Luis az, aki azt hiszi, bele van ragadva ebbe az egészbe. Carlos inkább... Nem is tudom, talán a legjobb a vegetál szó. Egy teljesen új környezetbe került, messze a családjától, közel a bátyjához, aki annyit változott. Látta ezt a két különböző világot, és ettől olyan, mintha még frusztráltabb lenne. Amúgy is egy tökös srác, aki nem bírja, ha dirigálnak neki, itt viszont rá van utalva mindenki másra, és egyszerűen új, és hát igen, szerinte rossz ez a helyzet. Alexra is dühös, amiért teljesen más életet él, ezért mindenkivel egy tapló, akivel a bátyja jóban van. És itt kerül a képbe Kiara. Én nagyon kedvelem a karakterét, szinte teljesen Brit ellentéte. Őt nem érdekli a külcsín, egyszerűen vállalja azt, aki, még ha ez azt is jelenti, hogy mások nem kedvelik. És igen, szeret egy kicsit fiúsan öltözködni, vagy épp nem kifejezetten nőies szabadidős tevékenységeket választ, de éppen ezért kedveltem. Benne és Alexben a kocsik iránti szeretet a közös, ennek a révén ismerik egymást, és a bátyjának köszönhetően Carlos is megismeri a lányt. Sajnos itt nincsen Mrs. Peterson, ettől függetlenül az iskola ugyanúgy egy helyszín, ahol eleinte a két főszereplő találkozik. Kiara Alex miatt vállalja, hogy az első héten Carlos kísérője lesz, támogatja őt, és már itt is mennek a szurkálódások, amit továbbra is imádok! Én az a típusú lány vagyok, aki szeret piszkálódni, és ha van valaki, aki vevő erre, akkor azzal nagyon hamar barátságot tud kötni, vagy legalábbis egy jó viszony alakul ki. Én a kapcsolatomban is ilyen vagyok, egyszerűen ezt szeretem, éppen ezért tetszik, ha a könyvekben is ezt látom. Kiara és Carlos pedig rengeteget piszkálja a másikat, szerintem többet, mint a másik két testvér a barátnőivel. SPOILER. Carlos egy bunkó Kiarával, de a lány nem adja fel, inkább maga miatt, mintsem a fiú bátyja miatt. És az összes hülyeségüket imádtam. A szekrényes baromkodásaik, az összes beszólogatás, a túrázás, Kurt csapata, mindent szerettem! De ami igazán pluszt adott ennek, az Kiara dadogása. Három típus van a szereplők között: a mindenben bénázó, az átlagos, a mindenben menő. Nagy ritkán találkozni olyannal, aki nem csak az egyik kategóriába tartozik, és Kiara is ilyen. A dadogás egy kis pluszt ad neki, annak ellenére, hogy ő hibának veszi, és egy még szerethetőbb karaktert kap az ember. SPOILER VÉGE. Szóval nagyon szeretem a párosukat, és örültem, hogy ez kicsit hétköznapibb. Alex történetében sokkal nagyobb szerepe volt a bandázásnak, hiszen ő már az elején is LV tag volt. Carlos azonban hál' istennek kimaradt ebből. SPOILER. Na nem teljesen, mert elég hamar megpróbálnak keresztbe tenni neki. Tetszett, hogy hamar kiderítette, mégis mi folyik itt, és a tökössége, hogy megpróbálta maga elintézni. Ostobaság, de kétségtelenül bátor dolog volt. Ettől függetlenül rommá verték, viszont nem húzta az írónő a végsőkig, és éppen ez volt a jó. Így nem hasonlít az első részre, csak vannak benne hasonló elemek. És Kiara reakciója is tetszett. Egyáltalán nem úgy kezelte, mint Brit, aki idegenkedett az egész veszélytől. Volt mersze igenis ellentmondani, mégis segíteni Carlosnak, és szólt az apjának, illetve Alexnek. Nem mondom, hogy nem meglepő a történet vége, mert egyáltalán nem ilyen befejezésre számítottam, de határozottan tetszett! Ráadásul Carlos döntése is meglepetés volt, nem gondoltam, hogy így zárja le az egész ügyet. SPOILER VÉGE. Lássuk be, bármekkora idiótaként is tudott viselkedni a középső Fuentes, azért egy igazán jó srác. Ez inkább Brandonnak hála derült ki, aki egy ennivaló kölyök, és tetszett, egy nővér után most egy öcskös került be a képbe. Na és a huszonhat évvel későbbi rész! Imádtam! Annyira Carlosos volt az a gyerek! ♥ Kicsit hiányosan írtam ugyan a történetről, de nem akartam minden apró dolgot elmondani. Kiara és Carlos nekem nagy kedvencem, imádom a párosukat, és a rengeteg szóbárbajon kívül azért aranyosak is tudtak lenni... ♥
Idézetek
"– Csak neheztel rám, mert nem táncoltam vele a múlt heti összejövetelen.
– Azért neheztelek, mert elfelejtetted betenni a fogaidat a tegnapi vacsoránál. – Legyint egyet. – Csak az ínye látszott. Szép kis Casanova vagy! – fejezi be megbántva."

"Miközben beszél, gyorsan végignézek a csapattársaimon. Ott van Dennis, aki meglehetősen feminim, aztán a srác, aki a seggemre csapott és most épp az alsó ajkába harap, mintha próbálna felizgatni. És itt vannak a rózsaszín mezek.
– Ez egy full homokos csapat, ugye?
– Mégis mi buktatott le? A pink póló, vagy az, hogy a fél csapat rád indult?"

SPOILERES!
"– Csak hogy tudja, jelentkezni fogok a seregbe.
– Büszke vagyok rád. De miért teszed?
Morgok a fájdalomtól, de sikerül kipréselnem magamból egy félmosolyt.
– Mert azt akarom, hogy Kiarának olyan pasija legyen, aki többet tud ajánlani neki, mint egy dögös test és egy arc, amitől az angyalok is bűnbe esnek.
– Az egód soha nem hagy alább? – kérdezi."

Remélem, tetszett a bejegyzés,
Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése