2017. november 1., szerda

Simone Elkeles - Láncreakció

Sziasztok!
Természetesen tegnap nem volt időm kitenni a bejegyzést, és csak itthonról tudom elintézni a mostani hát mondhatni projektem miatt. De semmi gáz, hazaértem, és igyekszem belehúzni! :3

Előszó
Annyira kíváncsi voltam erre a történetre! Luis mindig is amolyan jófiúnak tűnt a bátyjai elmondása alapján, ami egyáltalán nem jellemző a Fuentesekre. Szóval nagyon izgultam, hogy nem lesz-e rossz ez a váltás, de apám! Imádtam ezt a történetet is! ♥

Író: Simone Elkeles
Magyar cím: Láncreakció (Perfect Chemistry 3.)
Eredeti cím: Chain Reaction (Perfect Chemistry Trilogy 3.)

Fülszöveg
"A ​legifjabb Fuentes testvér mindent elkövet, hogy a családját megvédje
Luis Fuentest mindig távol tartották a bandaháborúk erőszakos világától, amely a bátyjai életét megmérgezte. Luis így máshol kockáztatja az életét – hol hegyet mászik a Sziklás-hegységben, hol űrhajózásról álmodik. Mindegy, csak jöjjön az adrenalinlöket.
Nikki Cruz három szabályhoz tartja magát: minden fiú hazudik, hogy megkapja, amit akar, ne bízz olyan fiúban, aki azt mondja, hogy szeret, és soha, de soha ne randizz Fairfield déli részén élő fiúval. A szülei ugyan Mexikóból származnak, de orvosgyerekként inkább tartozik az előkelő északiakhoz, így az iskolában nem vállal közösséget a Latin Vér tagjaival. Aztán amikor Alex esküvőjén összefut Luis Fuentesszel, hirtelen kedve támad megszegni a maga által felállított szabályokat.
Luis számára először az jelenti a legnagyobb kihívást, hogy elérje, Nikki újra esélyt adjon egy déli oldalon élő srácnak, de aztán felbukkan az életében Chuy Soto is, a Latin Vér új vezetője. Chuy egy igen kínos titkot tár fel Luis előtt a Fuentes családról, így a fiú kételkedni kezd mindenben, amit valaha hallott, tanult. A Nikki iránt érzett szerelme elég lesz-e ahhoz, hogy távol maradjon attól a sötét és kegyetlen világtól, amelynek a peremén pengeélen táncol?"

Információk
 - Mexikói testvérek
 - Spanyol nyelv
 - Konfliktusok
 - Társadalmi különbségre való utalás
 - Bandázás
 - Még több bandázás
 - Illegális üzletek
 - Esküvő

Borító
És itt szintén a könyv egy jelenete van, amit én nagyon szerettem! A könyv tetején lévő mintát itt is hanyagoltam volna, az elsőhöz hasonlóan, de ez még mindig jobban tetszik, mint az. Hm, nem is tudom, mit mondhatnék még, úgyhogy ennyi elég lesz ide!

Történet
Az első részben Alex szemszögéből már megtudtunk, hogy ő melyik fiút hogyan látja. Alex volt a családapa, aki bármit megtesz a testvéreiért, és a szerelméért. Carlos a lázadó, aki végül maga is visszafogottabb lett a párja miatt. És itt van Luis. Mind a két bátyja amolyan jófiúnak tartja. Aztán elkezdjük a könyvet, és rögtön egy sziklamászás előtt állunk, és jön a terebélyes vigyor az olvasó képén, amikor rájön, hogy Luis is egy bajkeverő idióta lesz. Én egyszerűen az első pillanattól kezdve megszerettem a srácot. Egy értelmes kölyök, aki tudja, hogyan szegje meg a szabályokat úgy, hogy ne kerüljön bajba. Oké, ezt annyira nem kéne hangoztatni, de akkor is így van. Egy tökös srác, akit az adrenalin hajt. Ezzel szemben Nikki egy éppen szerelmes kamasz, aki alig várja, hogy végre találkozhasson Marcoval. És szerintem mindenkinek egyértelmű volt, hogy már itt lesz valami a kapcsolatukban, hogy esetleg most azonnal véget ér, mert hát neki Luisszal kell összejönnie! Mégsem vártam, hogy az írónő így oldja meg. Szó se róla, imádtam, és nagyon hatásos volt az egész! Nagyon tetszett, hogy ők fiatalabbak, és csak a kilencedik fejezetnél ugrunk a végzős évükre! De akkor is egy nem várt pluszt adott az első nyolc fejezet, és Nikki története a sztorinak. Na meg, láthattuk Alexék esküvőjét! Én egyszerűen odavoltam érte, amikor sor került a ceremóniára, és Alex, meg Brit vallomásaiért. Igen, tudom, senkit nem érdekel a nyáladzásom, szóval ugorjunk. Az esküvő napja után két évet, és két hónapot ugrunk. Nikki sokkal zárkózottabb lett, és nem is tudom. Még most is szeretem, de a mostani olvasásomkor zavart a negativitása. Szörnyű, amit átélt, de az, hogy teljesen elzárkózik szinte mindenkitől, és lehangoló dolgokat mond, az nem igazán megoldás. Ezzel szemben Luis egy baromi laza srác, és nagyon tetszett, hogy a család Fairfieldbe költözött! SPOILER. Nem csak azért, mert így Alex is a közelben van, hanem mert Lorena is megérdemelte a boldogságot. Nem, ő nem új karakter, a Fuentes mamának ez a becses neve. És ha már itt tartunk, Reyes is nagy kedvenc. Lehet, hogy zsaru, de pontosan tudja, mi a helyzet. A srácok pedig akár belátják, akár nem, a pasi bármikor készen állt volna a segítség nyújtásra. SPOILER VÉGE. Szóval a suliban a kis gerlicepárt rögtön össze is fut, de volt valami, ami jobban érdekelt. Mrs. Peterson egy hihetetlenül szimpatikus ember, így nagyon fellelkesültem, amiért az utolsó kötetben is benne van. Ráadásul terhes, ami plusz öröm volt! A kémián pedig tetszett, hogy a főszereplők ezúttal nem egymás mellett ültek, hanem egy utált, illetve kedvelt karakter mellett. A leglényegtelenebb dolog, na mindegy. Nagyon nem voltak sulis jelenetek, ha mégis, akkor csak a mellékszereplőket ismertük meg jobban, vagy valamilyen fontosabb eseményhez vezetett. Ami különösen tetszett, az lazulós nap, amikor kimentek úszni. Az egy nagyon aranyos jelenet volt, amikor kivételesen semmivel sem foglalkoztak. Sem a családi gondokkal, sem a múlt eseményeivel. Igazából a könyv nagy részében a bandázás van előtérben, Nikkiék pedig hamar összejönnek, ami tetszett, így változatos volt a trilógia. SPOILER. Viszont sokkal hangsúlyosabb volt Luis, és a Latin Vér. Chuy kiszabadult a börtönből, és elég hamar újra visszaállt minden a régi kerékvágásba. Elég szomorú, hogy ezeknek a srácoknak nincs választásuk be kell lépniük a bandába, még akkor is, ha nem akarnak. És ahogy az előző részekben, itt is a családdal van fenyegetve Luis. Valójában ez az egyetlen fontos dolog a leendő LV tagoknak, úgyhogy nem csoda, hogy beléptek. Tény, hogy Luisnak volt egy hátsó szándéka is, de azért gusztustalan, hogy valaki emberek életével fenyegetőzik. Luis terve nem igazán úgy sül el, ahogy kellene, és nekem nagyon tetszettek azok a fordulatok, amik a történet végén vannak. A Mrs P.-vel és Reyesszel folytatott beszélgetések szintén kedvencek voltak, és az egész úgy volt jó, ahogy le van írva! SPOILER VÉGE. Ami negatívum volt nekem, az a vége. Mindegyik könyvben volt egy epilógus, ami huszonakárhány évvel később játszódik. Ebben a részben is tetszett, de nem is tudom. Sokkal pofátlanabbak voltak a kölykök, mint az apjuk. Persze ettől függetlenül szerettem, és kíváncsi lennék a történetükre. De valahogy kedvesebbnek képzeltem mindegyik gyereket.
 Idézetek
"A barátaim tudják, hogy van egy őrült, lázadó énem is, de a családomnak fogalma sincs róla. Nem tehetek róla – Fuentes vagyok, mélyen a génjeimben gyökerezik, hogy lázadó legyek."

" – Menjünk ki a parkba! – mondja Alex, és előveszi a teniszlabdát a szekrényből. Paco úgy fest, legalább annyira izgatott a játéktól.
Britany a homlokára teszi a kezét.
– Egész héten erre várt. Nem hiszem, hogy bármi megállíthatná – Alexre mutat. – A férjemről beszélek, nem a fiamról."

" – Szent szar, tesó! Ez nagyon komoly. Alex, lefogadtam volna, hogy te vagy a leghibbantabb ebben a családban, de tévedtem. Luis messze túltesz rajtad."

Remélem, tetszett a bejegyzés,
Peetagey Smile

2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Én az első részt nem tudtam végigolvasni, annyira nem tetszett, ennek ellenére nekiálltam a másodiknak, amit imádtam, a harmadikkal ugyanígy voltam! Jó volt kicsit felelevíteni az emlékeket! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)
      Azta, hogyhogy? :o Alex vagy Brittel volt gond, vagy esetleg a történet? Most kíváncsivá tettél. :')
      De örülök, hogy nem adtad fel! :D

      Törlés