2018. január 8., hétfő

Jennifer Lynn Armentrout - Maradj velem

Sziasztok! 
Tudom, nem ide tartozik, de szeretném jelezni, hogy hamarosan jön a másik blogon is az értékelésem, csak szeretnék öt napot hagyni az írónak a válaszra. Ha addig sem reagál, akkor teszem szerdán jön a bejegyzés. :) Most viszont térjünk rá végre a lényegre! ;)

Előszó
Tudjátok, én nagyon próbálkoztam. Tényleg! De amikor megvettem a könyvet mama nevében, muszáj volt belelapoznom. És igen, valószínűleg az 55. oldalnál, amikor rám szóltak, le kellett volna tennem. De aztán hirtelen véget ért! Eskü, csak úgy. Magától.



Író: Jennifer Lynn Armentrout
Magyar cím: Maradj velem (Várok rád 3.)
Eredeti cím: Stay With Me (Wait For You 3.)

Fülszöveg
"A huszonegy éves Calla nem sok mindent csinált eddig életében. Soha nem csókolózott, nem látta a tengert, és nem volt vidámparkban sem. Fiatalabb korában azonban olyan dolgokat élt meg, amiket egyetlen gyereknek sem lenne szabad. És még mindig hordozza azokat a testi és érzelmi sebeket, amiket többszörösen függő anyja, Mona hagyott rá – olyan titkokat, amiket nem oszt meg senkivel, még a legközelebbi barátaival sem.
Azonban a biztonságos kis burok, amit Calla maga köré épített, egy nap darabokra hasad, amikor felfedezi, hogy anyja ellopta a főiskolai tanulmányaira félretett pénzét, ráadásul hatalmas adósságot halmozott fel a nevében. Kénytelen hát visszatérni a kisvárosba, amit annak idején örökre elhagyott. Amikor megérkezik az anyja kocsmájába, Monát sehol sem találja, megismerkedik viszont a száznyolcvan centis tömény érzékiséggel, Jackson Jamesszel, aki nem csupán a pultban áll, de nyilvánvalóan az egész kocsma lelke is.
A szexi és lehengerlő Jax az első pillanattól részt követel magának Calla életéből, munkát ad neki, és segít felkutatni Monát. És ahogy Callára néz, abból egyértelmű, hogy legszívesebben fekvő helyzetben lenne együtt vele… Mielőtt azonban Calla ennyire közel engedné, még le kell győznie magában a múlt árnyait – és néhány alávaló embert is, akik azzal fenyegetik, hogy rossz vége lesz, ha nem keríti elő nagyon gyorsan az anyját."

Információk
 - Fájdalommal teli múlt
 - Furcsa család
 - Szülőváros
 - Új társaság
 - Maffiás beütés

Borító
Eleinte kicsit furcsa volt a borító. Lehet, csak azért, mert már megszoktam az előző köteteket, vagy nem is tudom. Nem mondom, hogy nem szeretem ezt, de valahogy egyáltalán nem tudom rájuk húzni, hogy ők Calla és Jax. De ez a fekete tök jó, és nagyon remélem, hogy a következő kötetek is követni fogják ezt a sémát. A külföldi borítók nekem egyáltalán nem tetszenek, egyszerűen nem értem, miért kellett váltani.

Történet
Annyira tartottam ettől a történettől! Több ember is lehúzta, és azután, hogy csalódtam az Árnyakban, nem tudtam, mire számítsak. De basszus, imádtam! Averynek és Teresának is voltak titkaik, de valahogy Calla tűnt ki közülük. Persze, ő is elhagyta az otthonát, és megpróbálta lezárni a múltját. Mégis úgy érzem, ő más. SPOILER. A gyerekkorában szerzett égési sérülések az egész életét beárnyékolták, és igen, Avery is hasonlón ment át. És tudom, csúnyák hangzik ez a csak, de most muszáj így fogalmaznom. Avery csak lelki sebeket szerzett, míg Calla testiket is. Bár az arcán mindenki láthatta, a többi rejtve volt, és esze ágában sem volt őket felfedni bárki előtt is. SPOILER VÉGE. És ott van Jax. Valahogy őt sem tudom Camhez és Jase-hez hasonlítani. Az, hogy szolgált a seregben egy picit kiemeli a többi fiú közül. SPOILER. Ráadásul ugyanott él, ahol anno Calla, így az sincs, hogy hú, akkor hatalmas titok van kettőnk között, amit nem akarok elmondani. Itt Jax tisztában van Calla múltjával, ismeri az anyja és Clyde miatt. És ez tetszett! Mert más volt! SPOILER VÉGE. És ha már a szereplőkről beszélek, muszáj megemlítenem, hogy imádtam Clyde-ot! Az a tipikus mackós nagybácsi, és olyan jó volt látni, hogy Calla bármikor számíthat rá. Ez pedig teljesen váratlanul éri az olvasót, hiszen eddig a létezéséről sem tudtunk, aztán derült égből villámcsapás, kiderül, hogy közös hagyományuk is volt. A bárban dolgozók közül igazából csak három ember van megemlítve, de abból Roxyt és Nicket nagyon kedveltem! És ne feledkezzünk meg az előző kötetek főszereplőiről. Annyira örültem, hogy benne voltak! Egy teljesen új helyszín volt, így nem számítottam arra, hogy ők is felbukkannak. De ez így sokkal, de sokkal jobb volt! SPOILER. Ráadásul a könyv végén a lányok megnyíltak egymásnak, ami tényleg feltette a pontot az i-re. Calla annyit hazudozott nekik, Avery és Tess pedig eltitkolták előle a sötét múltjukat. Amikor pedig Calla kénytelen volt vallani, annyira aranyos volt a lányoktól, hogy ők is elmondták a maguk titkát! SPOILER VÉGE.  Na de beszéljek végre a történetről is, igaz? Én az a típus vagyok, aki gyakran nem olvassa el a fülszövegeket. De komolyan. Ha nekem van egy kedvenc íróm, és jön egy új sorozata, vagy könyve, akkor nyilván végigfutom. De amint kiolvasom az első kötetet, kész, vége. Onnantól kezdve csak megveszem/megkapom a legújabb részt, és olvasom. Aztán esetleg, mikor a könyv végére értem, azért megnézem, mégis mi volt a fülszövegben. És most annyira örültem ennek! Vannak esetek, amikor elkezdem a könyvet, jön egy váratlan helyzet, én meg csak lesek. Aztán kiderül, hogy a fülszövegben már ez adott volt. Ennél a könyvnél Brandon volt az első meglepetés. Fogalmam sem volt, ki lesz a főszereplő srác, úgyhogy amikor feltűnt Brandon, az első tippem ő volt. Aztán persze hamar kiderült, hogy Calla szülővárosában lesz a mi főszereplőnk. Calla anyagi helyzete szintén ilyen volt. Az, hogy az anyja lehúzta, és konkrétan tönkretette az életét, nekem meglepő volt, pedig ezt is tudnom kellett volna a fülszövegből. Szóval én szeretem, mikor ilyen apróságok is a történetből derülnek ki, és egy picit haragszom is az írónőre, mert elég sok mindent elárul a fülszövegben. Jesszusom, ha még egyszer le kell írnom ezt a szót, nekem fogja szúrni a szememet. Szóval Calla kénytelen hazautazni, és kezdetben fogalma sincs az embernek, miért nem akar hazamenni. Persze az már kiderült, hogy utálja az anyját, szóval az olvasó próbál következtetni, de ilyenekre azért senki sem gondol. Ami újabb pont Jennek! Na jó, figyelek! Azt le kell szögeznem, hogy már az első pillanatban odáig voltam Jaxért. Egyszerűen ott, és akkor a bárban minden volt, amire egy nő vágyik. Vagy legalábbis én. Az a srác amúgy is nyers, de benne van a kedvesség, az őszinteség. Nem csoda, hogy Calla odáig volt érte! És tetszett Calla tökössége. Persze, ott volt a tény, hogy muszáj megtalálnia az anyját, de Jax elég keményen megmondta neki, hogy Mona milyen életet élt abban a házban. Érthető lett volna, ha fogja magát, és lelép, mert ki akar egy drogtanyán élni? SPOILER. Azért tegyük hozzá, elég durva dolgokat látott. Oké, eleinte ezt még nem tudjuk, de már gyerekként is látta, mit jelent az anyjának a bulizás, ebben nőtt fel. Ergo, elég furcsán jött volna ki, ha beijed. Legalábbis szerintem. SPOILER VÉGE. Az, hogy Calla munkát vállalt a bárban, nagyon meglepő volt, mert végül is nem ezért ment oda. De a fenébe is, így többet volt Jaxszel, ami mindenkinek jó! Az a pasi olyan volt Callanak, mint valami őrangyal, bármikor lehetett rá számítani, még a necces helyzetekben is. És igen, tudom, így szinte semmit nem tud meg az, aki nem olvassa el a spoileres részeket, de muszáj váltanom! SPOILER. Ez az egész drogdíleres dolog baromira bejött! Oké, kezdjük az elején. Mona elég keményen tolta az anyagot, és amint Calla beköltözik a régi lakásukba, egy pasi jön is az anyagért. Innen indul a nagyobb probléma. Hiszen ha nincs sehol az anya, jó lesz a lánya, nem igaz? Imádtam, hogy mennyi minden közbejön Mona keresése közben. A rengeteg illegális dolog feldobta a történetet! Azt is imádtam, hogy Jaxszel nem az utolsó pillanatban jönnek össze, hanem azért körülbelül a felétől már kapcsolatban vannak. És istenem, tudom, annyit beszéltem már Jaxről, de az a srác! Ha csak egy morzsányit adna a feltétel nélküli szeretetéből és elfogadásából, nem lenne annyi idióta ezen a világon. Mint az a srác a kocsmában. Majd megértitek, ha olvassátok! A lényeg, hogy arra a pasira tényleg bármikor lehet számítani, és igen, vannak hibái, titkai, de kinek nincsenek? Calla múltját már emlegettem, és egy kis részletet is elárultam, de a nagyobb dolog... Na az az, ami miatt az ő és az anyja sorsa is olyan lett amilyen. Tudom, nagyon homályosan fogalmazok, de egy tragédia, bármilyen legyen is, beárnyékolja az emberek életét. Monáét pedig rettenetesen megváltoztatta, ami kihatott Callára. Mégis megértem őt. Félre ne értsetek, szörnyű amit tett, ettől függetlenül senki nem tudja elképzelni, milyen lehet az, amit átélt. Nem mondom, hogy ez a legjobb megoldás, csak azt, hogy az ő szemszögét is egy egészen picit meg lehet érteni. SPOILER VÉGE. A vége persze cukormázas egy kicsit, de hát ki nem szereti a hepiendet? Mindenki vágyik rá! Összességében, aki szerette az előző köteteket, vagy csak óriási Jen fan, az ezt a történetet is szeretni fogja!
 
Idézetek

 "A Szexi Pasik Bandája körülvett."

"– Pedig az eskü, hogy így görbülj meg, és a zene is nagyon komoly dolog – felelte.
– Azt mondod?
– Azt. – És közben látszott az arcán, hogy nagyon jól szórakozik. – Majdnem annyira komoly, mint ha a jó kisfiúhoz illően cserkészbecsszót adsz valamire.
Eddig csak halványan mosolyogtam, de éreztem, hogy az ajkam hirtelen sokkal szélesebbre húzódik.
– Hát, még soha nem voltam jó kisfiú…
– Mondjak egy titkot?
– Persze – feleltem sóhajtva.
Lehajtotta a fejét, és úgy nézett rám.
– Én sem."

"– Ez a puliszka?
– Kóstold csak meg!
– Olyan, mint egy horrorfilm főszereplője. – Megint megböktem. – Mindjárt rám veti magát, és beteríti az arcom."

Remélem, tetszett a bejegyzés,
Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése