2018. január 27., szombat

Monica Murphy - Három megszegett ígéret

Sziasztok!
Elég zsúfolt volt ez a hét, rengeteget utaztam, úgyhogy az időm nagy részében le voltam amortizálódva. De, most itt vagyok, gyártom a bejegyzéseket, és igyekszem minél hamarabb ki is rakni őket! :3

Előszó
Az előző részben megkedveltem Jent, szóval amikor megtudtam, hogy ez a könyv az övé lesz, valami jobbra számítottam. Ráadásul Colin is olyan tökös fickónak tűnt, úgyhogy reménykedtem. Hát, kár volt.


Író: Monica Murphy
Magyar cím: Három megszegett ígéret (Drew+Fable 3.)
Eredeti cím: Three Broken Promeses (Drew + Fable3.)

Fülszöveg
"Kötelezze el magát. Igazából ezt várom Colintól. Amióta Danny, a bátyám meghalt Irakban, Colin sokat segített nekem, például munkát adott a menő éttermében, hogy otthagyhassam végre azt a szar pincérnői állásomat a sztriptízbárban. De nekem már nem elég, hogy éjjelente ott fekszem mellette az ágyban, és próbálom elűzni a rémálmait. Tudom, hogy mardossa a bűntudat Danny halála miatt, amiért nem ment el vele Irakba, de nem bírom tovább a kettős életet. Mindennél jobban szeretem, de olyan sok démon gyötri. Ha most nem tud megnyílni előttem, akkor soha nem lehet belőle igazi társ. Egy hónapot adtam neki, és most lelépek. Ha igazán szeret, ahogy mondja, akkor tudja, hol keressen."

Információk
 - A-legjobb-haverom-kishúga-tabu-szituáció
 - Hezitálás
 - Vegetálás
 - Titkok
 - Mocskos múlt
 
Borító
Az előzőekhez hasonlóan itt sem tetszik az alul lévő szürke sáv, illetve a cím továbbra is tetszik. Maguk a szereplők... Nem is tudom, talán az első borítóval áll egy szinten. Ez sem nyerte el igazán a tetszésemet.

Történet
Kezdjük azzal, hogy a szereplők egyáltalán nem úgy viselkedtek, ahogy kellett volna. Mármint, Jen a második részben egy talpraesett, ügyes, okos lánynak tűnt, míg Colin egy magabiztos, domináns férfinak, akinek nehezen mond az ember ellen, és aki megszerzi magának, amit akar. Erre Jenny folyamatosan nyafogott, amiért Colin nem akart lefeküdni vele, és ez az összeférhetetlenség sarkallta arra, hogy lelépjen. És csak mert ő olyan aranyos, nem azonnali hatállyal akart lelépni, hanem adott a főnökének egy hónapot. Miközben nincs hol laknia. Nincs munkája. És az égvilágon semmit sem tud az új helyről, ahova menni akart. De azért ő menni akar. Colin pedig... Oké, értem, hogy bűntudata van Danny halála miatt, de az ég szerelmére, ha tényleg bejön neki Jen, akkor ne legyen már ilyen töketlen. Miközben elvileg ő egy tökös srác. És ami a leginkább zavart, az a folyamatos szex. Félre ne értsetek, nincs vele bajom, olvastam már olyan könyvet, amiben már jelen volt. Jó sokszor. De ez olyan Szürke ötven árnyalata szitu, amikor az író túlzásba esik, és azt hiszi, minél több van, annál jobb. Pedig ez nem így van. És nagyon zavaró, hogy több mint háromszáz oldal, körülbelül egy hónap az időintervallum a könyvben, és abban alig történt valami. De a szex mindenhol ott van. SPOILER. Ami pedig a terhelő múltat illeti. Colin szenved, mert Danny meghalt, noha nem tehet róla. Persze, szörnyű lehet, hogy mégsem ment vele, aztán meghalt, ráadásul pont veszekedtek előtte.  De nagyon sok idő eltelt azóta, Colint pedig kemény srácnak mutatták be az előző könyvben, és az írónő is ezt erősítette Jen szemszögén keresztül. Nem hiszem, hogy ennyi idő után is minden este rémálmok gyötörnék. Mármint, ez egy idő után azért leredukálódik, nem? Azt elismerem, hogy Jennek elég mocskos múltja van, de az ég szerelmére, úgy viselkedett végig, mint egy hisztis gyerek! Inkább pénzért szexel, mintsem hazamenjen? Nincs az a büszkeség, ami miatt egy nő megtenné ezt. És akkor még úgy álltja be, mintha nem lett volna más választása. Miközben ő döntött úgy, hogy a szülei elhanyagolják a gyász miatt és lelép. Bármikor hazamehetett volna. Oké, kellemetlen lett volna, de jesszus, inkább ez. Ráadásul elég durva helyen dolgozott, erre amikor kirabolják, nyafog összevissza. SPOILER VÉGE.  Bocsánat, tudom, hogy elég negatívan beszélek a könyvről, de én nagyot csalódtam benne. Egyszerűen a szereplők gyengébbek voltak, mint ami ígérkezett, a történet pedig... Nagyon nem is volt cselekmény. SPOILER. Óóó, és amikor úgy dönt, hogy lelép? Tegyük hozzá, hogy utána sem nézett, milyen helyre megy, erre még ő borul ki, amikor kiderül, hogy két borzalmas embert fogott ki, és kidobják az utcára? Colin meg persze megy, megmenti, és ahhoz képest, hogy eddig a lányt zavarta, hogy mindent a segge alá tesz, ahhoz képest most nem igazán érdekelte, hogy ismét megkap mindent. Mert már nem volt meg az az ábránd, hogy ő máshova mehet, és új életet kezdhet. SPOILER VÉGE. Szóval olvassátok el, mert lehet, hogy nektek be fog majd jönni, de én újraolvasni sem szeretném majd a jövőben.
 Idézetek
"– Nagy szívtipró lesz az öcsédből – állapítom meg.
Fable felsóhajt, és aggodalommal telik meg a tekintete, ahogy végigméri az öccsét. – Már az. Most, hogy beválogatták az ificsapatba, felfigyeltek rá a lányok. Nem örülök neki.
Hirtelen átváltott az éber nővér üzemmódba. Nagyon jól csinálja. Olyan, mint egy anyatigris, nem szeretném összerúgni vele a port. – Ne légy gonosz – figyelmeztetem, de vasvillaszemmel néz rám.
– Senki más nem védi meg azoktól a… nőstény ördögöktől. – Kis híján elnevetem magam, de nem merem. Félelmetes kifejezés ül Fable arcán. – Komolyan mondom, Jen. Úgy ólálkodnak körülötte, mint a tüzelő szukák."

"– Akarod, hogy brutálisan őszinte legyek?
Jézusom, ha eddig nem volt brutálisan őszinte, mi jöhet még?"

"– Tudom, mit csinálok. Lehet, hogy kockázatosnak tűnik, de hidd el, nem vagyok annyira hülye. Megteszek minden óvintézkedést, amit csak kell.
Fable a szemöldökét ráncolja. – Soha egy szóval sem állítottam, hogy hülye vagy. Csak…
– Csak féltesz. Igen, tökéletesen megértem. Én is félteném magam. De talpra fogok esni. Mindig talpra esem. Olyan vagyok, mint a macska.
– Olyan macska, amit mindig elkap és talpra állít egy Colin Wilder nevű pasi – motyogja Fable."

Remélem, tetszett a bejegyzés,
Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése