2018. február 21., szerda

C. J. Roberts - Fogoly a sötétben

Sziasztok! 
Egy kicsit másfajta könyvvel érkeztem, de remélem, azért ez is tetszeni fog. :3

Előszó
Még nyolcadikban láttam meg először a könyvet, és azonnal elolvastam a beleolvasót. És rögtön rájöttem, hogy ez még túl sok nekem. Nem tudom, ki hogy van velem, de szerintem kell egy lelki érettség hozzá. Nem mondom, hogy ez egy korral jön el, mert lehet, egy nálam fiatalabb is kész rá, míg egy idősebb éretlen hozzá. De tény, hogy nem adnám akárki kezébe.



Író: C. J. Roberts
Magyar cím: Fogoly a sötétben (A sötét páros 1.)
Eredeti cím: Captive in the Dark (The Dark Duet 1.)

Fülszöveg
"Caleb olyan ember, akit csak a bosszú érdekel. Amióta egy hatalomra éhes gengszter kiskorában elrabolta, majd eladta rabszolgának, másra sem tud gondolni – kizárólag a revans foglalkoztatja. Tizenkét évre merült el az élvezeti célból tartott rabszolgák világában, az egyedüli felelősnek tartott férfit keresve. A szenvedését okozó építész végül előkerült: a személyi igazolványa új volt, a személyisége azonban a régi maradt. Ha Caleb elég közel akar kerülni a céljához, muszáj azzá vállalnia, amit gyűlöl. Elrabol egy gyönyörű lányt, hogy azzá tegye, ami ő maga volt egykoron."

Információk
 - Emberrablás
 - Emberkereskedelem
 - Bántalmazás
 - Lelki terror
 - Bosszú


Borító
Gyönyörű! Egyszerűen tökéletes a történethez, és mindent elárul róla! Nem tudom, kinek az ötlete volt ez, de imádom érte. Mert tényleg ez a legmegfelelőbb. Olvasás előtt felkelti az ember figyelmét. Utána pedig emlékezteti az olvasót, milyen elcseszett sors jutott annak a két nyomorultnak, és még hány ilyen embernek!

Történet
A fülszöveg elég finoman fogalmaz, igaz, itt nem voltak olyan beteges részek, mint a következőben lesznek. Caleb nem hülye, gondosan választja ki az áldozatát, és meg is figyeli. Ami miatt egyszerre akartam sírni és nevetni, hogy mikor Oliviára rámásznak, és Caleb kimenti a pasi kezéből, még hálás is neki a lány. Egy emberrabló kezéből a másikba menekül. Édes, nem? Igazából az elrabláson hamar túl vagyunk, és bár Livvie küzd, semmi esélye nincs. Caleb elég hamar ismerteti a legalapvetőbb szabályokat, és tiszteletreméltó, hogy a lány a félelem ellenére küzdött. Ami egy átlagos erőszaktevőnél talán még ki is mentené a helyzetből. De egy férfinál, aki ahhoz van szokva, hogy összetörje az embereket és egy teljesen üres, a félelemtől vezérelt rabszolgát képezzen, ez teljesen hiábavaló. Bár az olvasó Livvie-vel együtt utálni akarja Calebet, azért Jair sokkal rosszabbnak tűnik, ezért valahogy mi is a Mesterhez kezdünk el vonzódni. Remélem, tudjátok követni a neveket, igyekszem mindenkit úgy hívni, ahogy megjelent a könyvben. Caleb = Mester; Olivia = Livvie, Baba, Cica. Ráadásul még szó van egy titokzatos Rafiqról is, szóval szerintem Livvie azt sem tudja, kitől féljen igazán. Egyedül Calebben lát néha egy kis emberséget, ezért felé kezd közeledni. Még ha néha egy szörnyetegként is viselkedik. Nem mondom, hogy mindig fenékig tejfel az élet, mert Caleb gondolataiból nagyjából megtudjuk, mi is történt a múltjában, és miért kell Livvie. A lánynak is nagyon nehéz helyzete van, el sem tudom képzelni, hogyan bírhatta ki a bezártságot, és a lelki terrort. De tény, hogy úgy istenigazából nem volt rossz élete ebben a részben. Amíg be nem hódolt, és nem kezdte az urának tekinteni Calebet, addig sok fájdalomban volt része. Azonban egy idő után a férfi többet kezd látni benne, mint aktuális áldozat, és néha a maga módján még el is kényezteti Livvie-t. Igaz, ezek nem olyan nagyon nagy kiváltságok, de ahhoz képest, ahogyan magával Calebbel, vagy ahogy ő bánt az áldozataival, szerintem elég jó sorsa volt Cicának. Igaz, hogy közben volt néhány megrázó pillanat, amikor egyszerűen csak tökön rúgná az ember Calebet, kiherélné, aztán addig ütné, amíg mozog. Legalábbis én. De a történet végére szinte nem is emlékeztem a rosszakra, csak arra, hogy kezdeni akar valamit az érzésekkel, és lépni valamit. Hogy igyekezett kedves lenni Livvie-vel. SPOILER. Aztán egész jól összemelegszenek, és ebből az okból Caleb nem igazán látja el azt a szigorú szerepet, amit a feladata megkövetel. Emiatt Livvie elég könnyen meg tud szökni, de nem biztos, hogy olyan jól járt ezzel. Én nagyon szurkoltam a lánynak, még ha kezdtem is élvezni a sötét párost. Csak épp nem úgy sülnek el a dolgok, ahogyan arra a lány számít. Csöbörből esik vödörbe, és bár alkalma van egy kicsit beszélni Nicole-lal nem sokra megy vele. Pedig már kezdtem elhinni, hogy hazajut szerencsétlen. Ugyanakkor Calebnek is szurkoltam, hogy találja meg Livvie-t, mert képtelen voltam elhinni, hogy az írónő pocsék sorsot szán kettejüknek. Végül is elég rosszul ér véget Cica szökési kísérlete, Caleb számára se túl kedvező, de viszonylag könnyen megússzák. SPOILER VÉGE. Igyekeztem nem olyan sok dolgot elárulni, remélem, ettől még nem lett túl zavaros és érthetetlen a bejegyzés. Bár van egy olyan érzésem, hogy az lett, tekintve, hogy én náthásan kerülöm az orrhangokat és képtelen vagyok egy mondatot értelmesen összetenni, azt hiszem, egész tűrhető értékelést írtam.
Idézetek
Nem szeretnék ehhez a könyvhöz idézeteket írni, mert egyszerűen nincs mit kiválasztani belőle. Ez nem egy nyálas, romantikus történet, ahol boldogan élnek, míg meg nem halnak.

Remélem, tetszett a bejegyzés,
Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése