2018. március 3., szombat

C. J. Roberts - Megigézve a sötétben

Sziasztok! 
Tudjátok, azon gondolkodtam, milyen jótékony hatása van az érettséginek. Ha az ember éppen hullámvölgyben van, és képtelen egy bejegyzést írni, baromi jól jön. De tényleg! Megbecsüli azt a néhány szabad percet, amikor éppen odajut a géphez, és örömmel veti rá magát egy könyvre, hogy értékelje azt!

Előszó
Egy kicsit gondban voltam, mivel sokkal jobban emlékszem erre a részre, mint az elsőre. Talán azért, mert rögtön el is kezdtem a folytatást, és összefolyt. Talán azért, mert ebben több minden történik. Talán azért, mert ez még az előzőnél is keményebb.


Író: C. J. Roberts
Magyar cím: Megigézve a sötétben (A sötét páros 2.)
Eredeti cím: Seduced in the Dark (The Dark Duet 2.)

Fülszöveg
"Mi a bosszú ára?
Calebet egy titokzatos pakisztáni férfi tartotta fogva szexrabszolgaként. Kiszabadulása óta olyan adósságot cipel, amit csak vérben lehet visszafizetni.
Az út hosszú és bizonytalansággal teli, de Caleb és Livvie számára minden véget ér.
Vajon Caleb képes odadobni a szeretett nőt a bosszú kedvéért? Vagy meghozza a végső áldozatot?"

Információk
 - Bántalmazás
 - Fogvatartás
 - Lelki terror
 - Ingadozó érzelmek
 - Biztonságérzet hiánya
 - Egy pár jobb élet reménye
 - Bosszú


Borító
Ez is hihetetlenül szép, de az első részé nálam mindent visz! Sokkal jobban tetszett, és az ember is felkészülhetett az alapján, hogy mire számítson. Ez viszont olyan ártatlan (?), az olvasónak fogalma sincs, mit várjon. Én teljesen abban a hitben voltam, hogy valamivel jobb lesz a helyzet, hiszen Caleb kezdi megszeretni az ő Cicáját. Aztán elolvastam, és hát igen. Nem kellett volna hagynom, hogy megvezessen a borító!

Történet
Azért, mert másabb volt, mint az előző! Hol jó, hol rossz értelemben. Egyes részeknél már kezdtek normálisan viselkedni. De voltak pillanatok, amik azért elég érdekesek és kemények voltak. Az elején eléggé összezavarodtam. Az első könyvet úgy fejeztük be, hogy Rafiq úton van, aminek Caleb egyáltalán nem örül, Livvie pedig teljesen össze van törve mind testileg, mind lelkileg. Erre hirtelen egy kórház elmeosztályán találjuk a lányt, egyedül, és már teljesen idegenek veszik körül. Egy pillanatra komolyan elgondolkodtam azon, hogy hibás példányt olvastam, aminek hiányzott a vége. Aztán tovább olvastam, és kiderül, hogy a második részben Olivia visszaemlékezései alapján tudjuk meg, mi is történt. Nekem ez egy kicsit furcsa volt, a hirtelen váltás, de nem volt gondom vele. Ami viszont nagyon felkeltette az érdeklődésemet, az az volt, hogy ez inkább volt Caleb története, mint Livvie-é. Az elsőben inkább a lányon volt a hangsúly, itt azonban a férfi múltja és érzései kapnak nagyobb szerepet. A történet elején Livvie elég rossz állapotban van a szökési kísérlete miatt, ennek ellenére Caleb útra kel vele. Igaz, hogy rengetegszer meg kellett állniuk, ennek ellenére eljutottak az eredeti tervben megbeszélt helyre. Rafiq elég bizalmatlan Calebbel szemben, és elég nyilvánvalóvá válik, hogy nem rejtegetheti tovább Livvie-t. Eddig próbálta védeni, de lassan a tervük utolsó fázisába érnek, és nincs túl sok lehetőségük. Ezért elkezdi tanítani az ő Ciciáját, ami lelkileg sokkal keményebb, mint testileg. Mert már szerették egymást, akár bevallották, akár nem. Mégis Calebnek keményen kellett bánnia Livvie-vel, a lánynak pedig engedelmeskednie kellett. A házigazdát, Felipe-et eleinte nem tudtam hova tenni. Mikor Livvie Reednek mesélte az eseményeket, mindig úgy vettem ki, hogy nem egy rossz ember. Azonban mégis csak beteges dolgok folytak a házában, ami alapján nem tudtam egy mintapolgárként ránézni. A kapcsolata Ceciával pedig különleges volt, ami azért nem egy ember előtt volt nyílt titok. SPOILER. A fordulópont a történetben akkor következett be, amikor Felipe elbeszélget Calebbel. A férfi ugyanis mindent bekamerázott, és tisztában volt a két főszereplő kapcsolatával. És ez volt az oka, hogy Caleb olyan gusztustalanul viselkedik Cicával. Elkezdi őt megalázni, és olyan dolgokra is kényszerítette, amit a többi beteges ember élvezhet. Szerintem Cica kalandja Kölyökkel, illetve amit a sráccal csináltak, azok már egy teljesen más kategóriába tartoznak. Ezek már tényleg lelkileg teszik tönkre az embert, és szerintem erre még az is nemet mondana, aki amúgy bevállalós és durván szereti. Amikor Caleb egész estére a pincében hagyja Livvie-t, azt nem igazán tudom besorolni. Az talán inkább már Szürke ötven kategória, semmint megalázás. Ez is a tanítás része, hogy jobban bírja, amikor Vladek rabszolgája lesz. Talán ez volt az a pont, amikor Felipe-et megkedveltem. Mert ő maga is elismerte, hogy szereti Celiát, és nem tudna ártani neki. A későbbiekben pedig többször is rászolgálnak arra, hogy mindkettejüket megkedveljem. SPOILER VÉGE. Igazából egyre több mindent tudunk meg Calebről, Livvie azonban csak Reed ügynöktől tudja meg, ki valójában Caleb. Hogy mi az élettörténete, hogy lett az, aki. Ezután persze a múlt eseményeiből is kiderül ez, de itt is inkább a férfi van főszerepben. SPOILER. Szerintem nem volt olyan ember, aki ne gondolt volna valami szörnyű múltat Calebnek, de a valóság még ennél is rosszabb volt. Ezért örültem, amikor Felipe elmondta Calebnek, mert így végre megtudta az igazat, továbbléphetett, és bűntudat nélkül szállhatott szembe Rafiqkal. Nem mondom, hogy könnyű lehetett neki, mert egész életében őt tekintette a családjának. De a francba is, megérdemelte az a kis szemét. A szadista énem jobban megbüntette volna a múlt eseményei miatt. Így is, úgyis rémálmai lesznek Calebnek miatta, akkor legalább rendesen szenvedhetett volna a tetteiért. SPOILER VÉGE. A könyv elején Livvie elárulja Reednek, hogy Caleb meghalt, így az olvasó szerintem egy kisebb sokkot kapva akarja tudni, hogy mégis mi a fene történt. Úgyhogy mire a végére érünk, már teljesen tiszta minden, főleg a hotelban történetek után. És nem tudom, ki hogy volt vele, nem igazán értettem meg, miért volt erre szükség. Nem spoilerezném nektek még ezt is, majd megértitek. Livvie helyében egyébként én is tanúvédelmi programba akarnék bekerülni. A családja úgysem kapott nagy szerepet, és az ő sorsukat is biztosította, szóval minden joga megvolt lelépni. Sajnáltam, hogy Sloan és Matthew nem lesz benne többet, mert nagyon megkedveltem őket a történet során. Tudom, hogy ez a munkájuk, de tényleg törődtek Livvie-vel is, nem csak az üggyel. Nem ítélkeztek azonnal, hanem azért próbálkoztak megérteni, és néhány dolgot még ők is képesek voltak megérteni. Az epilógus is tetszett, és tudom, hogy elég rövid volt, de én tényleg beértem volna ennyivel. Bizonyos szempontból még jobb is volt, hogy így fejeződött be. De lett folytatása, úgyhogy azt is elolvastam!
Idézetek
Ebből sem igazán szeretnék idézni. Bár voltak megmosolyogtató pillanatok, egyáltalán nem ez a lényeg. És a mondanivalóját inkább egybe kapja meg az ember.

Remélem, tetszett a bejegyzés,
Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése